Gå til innhold

E36 - 318i Touring - Prosjekt Frãulein

cheron
 Share

Anbefalte innlegg

Bra at bilen blir i orden igjen. Men ta gjerne en lakkrens og polering på resten av bilen når du har fått den igjen fra oppretting for å jevne ut evt fargeforskell igjen. Men ikke ta lakkrens osv på det som e nylakkert før det har gått noen uker :) Verd å ta vare på den bilen der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra at bilen blir i orden igjen. Men ta gjerne en lakkrens og polering på resten av bilen når du har fått den igjen fra oppretting for å jevne ut evt fargeforskell igjen. Men ikke ta lakkrens osv på det som e nylakkert før det har gått noen uker :) Verd å ta vare på den bilen der :)

Får nok full shining til våren ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var "ferdig" i går, men da jeg kom dit så ba jeg om liste om hva som var gjort. Det fikk jeg og da hadde de ikke tatt 4 hjulskontroll som avtalt.

Bilen skulle sjekkes i dag. De begynte å sjekke/justere, men da røk bolt for spissingsjustering begge sider bak og bolt for cambervinkel høyre bak pga rustne gjenger. Nye bolter ble bestilt og skulle kanskje få den i morgen.

Trøsten er jo at dette blir fikset og fullstendig justert :)

Oppretter/lakk jobben så bra ut det jeg så i farta. Sjekker nøye i morgen om den er ferdig :)

Montere resten av M utstyret på lørdag og søndag tenker jeg 8)

Sommerhjula får vente litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke hentet bilen på fredag likevel da det var mer problemer med forstillingen. Der var umulig å få juster spissinga da staget var rusta fast. Enden på visa er at jeg droppa det og bestiller meg nye deler i Tyskland og bytter hele sulamitten...

Fikk bilen på mandag og kjørte den rett hjem i garasjen. Der begynte jeg å montere M-fangeren og skjørta som har ligget nylakkert i kjelleren siden november.

Men, da jeg fikk det på, var jeg ikke fornøyd! Nyreoppstillingsplata har forrige eier mest sannsynlig fått lakkert i en garasje, det mangler litt lakk her og der. Det er ikke bra nok for meg, så jeg plukka ned alt i dag og leverte det til lakkeren min. Får de tilbake i kveld tenker jeg :) Panseret vurderer jeg å få lakkert siden vinteren ikke har stelt pent med den :( Fått noen steinsprut helt i kanten. Overhode ikke noe pent!

Svigerfar kom med ett last deler på mandag ettermiddag, så dagene har gått med til å sortere deler. Han hadde med noen små lekkerbisker til konebilen også ;) Dette tar jeg bilder av når alt er montert på bilen ;)

Mandag;

17310002.jpg

17310001.jpg

17310.jpg

Var ikke fornøyd med nyreoppstillngsplata så røska som sagt ned hele fronten i dag;

17310003.jpg

17310004.jpg

Følg med i løpet av uka, da satser jeg på at bilen er på hjula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det meste montert sammen.. Venter på litt småtteri fra Tyskland så er vi klare for vår...

Har bestemt oss for en hellakkering ser det ut som... :)

Men en liten teaser her...

19310001.jpg

19310002.jpg

Må ha nye blinklys som dere ser ;) Men om det blir svarte, grå eller gule? Litt usikker...

Er for hvite sånn de er nå ihvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Steike svarte.........

Fruen havna ut for et "uhell" i dag... Det smalt i/ved høyre forhjul og deretter er det blitt en ulyd når hun kjører. Når hun stopper, sjekker litt ( jeg har også vært under og sjekket, men fant ikke noe løst), starter opp igjen så er lyden borte til å plutselig komme tilbake i økt styrke og vibrasjoner i rattet/under bilen. Til å forsvinne litt igjen og deretter bare være en svak lyd..

I heite????

Kjørte bilen ned på verksted. Orker og har ikke tid til å skru på den også..

Men noen lyse huer her inne som har lyst å spekulere litt? :)

Hjullager, bærekule, bremser (bremseskiva er rusten! Må bytte rundt baut straks), forstilling? Er kun på høyre side...

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...