Hawk_AA Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Hei, På tirsdag skal jeg kjøre denne strekningen: http://maps.google.no/maps?f=d&source=...ie=UTF8&z=8 På fredag skal jeg hjem igjen til oslo. Bør jeg legge om til vinterdekk før jeg drar? Og har google egentlig foreslått beste rute? På forhånd takk, Håkon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 da må du se på værmelding. yr.no finnes ingen god vei bergen-oslo. Men e16 er nok minst dårlig. Sist kjørte jeg e16 men over gol\hemsedal. Det viste seg å være et dårlig valg siden veiene der er helt horrible nå. Masse hul, telehiv og lange strekk med grus pga veiarbeid. Så selvom det er lenger om fagernes, ville jeg kjørt der. altså følge e16 hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawk_AA Skrevet September 27, 2009 Forfatter Share Skrevet September 27, 2009 Har prøvd å google å finne ut av litt høye pass hvor det kan være snø, men har noen navnet på disse? Da kan jeg sjekke Yr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawk_AA Skrevet September 27, 2009 Forfatter Share Skrevet September 27, 2009 Ja, det blir nok vinterdekk. http://www.yr.no/sted/Fjelloverganger_i_Sør-Norge/ Takk for at du oppmuntret meg til å bruke yr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Hørtes tidlig ut men i Hokksund (4 mil fra Oslo) måtte jeg faktisk skrappe frontruta på mandags morran uka som var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boen Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Treffer du på snø er det sannsynligvis i vang og over tyin/filefjell. Så da er det bare å sjekke været. Så ikke helt bra ut når jeg sjekka filefjell på yr. Edit: Du kom meg i forkjøpet gitt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawk_AA Skrevet September 27, 2009 Forfatter Share Skrevet September 27, 2009 Gud, folk er så hyggelige på dette forumet. Takk for god hjelp, ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boen Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 God tur. Jeg kjørte samme strekning forrige uke. Håper du ikke har noe imot tunneler, for det får du nok av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Hehe, mener jeg telte 52 tunneller mellom Oslo og Bergen en gang jeg kjørte den strekninga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boen Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Om det er så mange som 52 er jeg ikke sikker på, men det er et drøyt antall. Lærdalstunnelen er favoritten. Hehe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 er snø i fjell toppane.. er no ikkje snø komt.. enno.. so vinterdekk treng du ikkje eg ska no over no ein av dagane ¨å det ekje sånn at eg har på vinterdekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
STM5 Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Hemsedal er en klar favoritt. Spes. nå som det er fare for snø. Dette fordi tiden du er på fjellet er mye kortere enn f.eks. Vidda. Men hørte på nyhetene fredag morgen at det var vekslene slaps og snøføre.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Er man i tvil om vinterdekk eller ei, så er det ikke tvil Hvor mye kulere blir man likevel? Er uansett ikke kult når man står med bilen i autovernet og har smadra de dyra sommerfelga - eller verre seg selv eller andre hehe, jeg ble visst nesten litt dramatisk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 27, 2009 Share Skrevet September 27, 2009 Dessuten så er det vel ikke så lenge før du står en morgen og angrer på at du ikke byttet til vintersko tidligere likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muffins Skrevet September 28, 2009 Share Skrevet September 28, 2009 Målselv i Troms idag ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå