Gå til innhold

18 M3 Evo Felger vurderes byttet i 16 tommere


runsyv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Vurdere å bytte 18 tommerene mot 16 tommere(kona er redd for å skrape dem opp),¨grunnet dette måtte jeg bytte 2 av dem

Felgene bak er 1 mnd gamle det samme er dekkene Toyo Proxess 235/45

Felgene foran er ca 2 år lite skarp på den ene, Toyo proxess 225/45 holder fint en sesong til. Felgene står på en E46.

PS følger med en femte felg som jeg har ekstra

Vurderer seriøse forslag

46jhvea50tys5bfiyt0e.jpg

754s77y7gffqyegeyljx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du ikke kan bruke de felgene på bilen din.

Jeg har et sett 7,5 X 16" som ligner på en av M felgene. Har 2 helt nye Dunlop 225/50 - 16 dekk som skal på. Og 2 nesten nye Michelin Premacy dekk. Samme dim. Det er god beskyttelse av felgene mot kantsteinskraper med disse dekkene. Men noen skraper er der fra før pga 205/55 dekk tidligere.

Og jeg har et sett originale BMW felger til E46. 7 x 17 " med 205/50 Continental piggfrie vinterdekk på. Felgene er i veldig bra stand. Dekkene er OK. Bra mønster i midten. Mer slitt på kantene. Når vintersesongen snart er for tur, er kanskje dette også et alternativ. 215X45-17 vil være fine dekk til denne felgen og gi bra kantstein beskyttelse.

Bor i Stavanger, så sannsynligheten for bytte uten frakt er vel dårlig.

Og vi måtte ha snakket om hvor stort mellomlegget måtte bli.

Skal prøve å finne bildet av 17" felgene på en bil jeg solgte for et år siden.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de beste bildene,men her ser du hvordan 17" felgene fra en 330i ser ut. Felgene er veldig bra.

Mandal er jo ikke så langt unna. Vi kunne kanskje møttes ca på halvveien i tilfelle vi blir enige. Kjøpte felger av en annen i Mandal som ser ut til å ha blitt stjålet før vi fikk ordnet med frakt.

Prøver å få tatt bilder av 16" felgene og. De er jo spesielt konevennlige mot skader.

Eirik. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom bildene av de konevennlige felgene. Dekkene gir god beskyttelse av felgene. 7,5 toms bredde gjør at det ikke er for mye dekk på utsiden. ET er 35. Dette er ok på E36. Vet ikke om de bygger for mye ut på en E46, men tror at det vil gå bra.

Dekkene er 2 stk Michelin pilot premacy. 225/50-16. 6,2 mm mønster i midten. De er helt jevnt slitt. Har ikke fått kjørt med disse felgene enda etter dekkene ble skiftet og balansert. De 2 andre dekkene er helt nye Dunlop SP Sport 2000. Også 225/50-16. Men er enda ikke montert på. De har vært lagret mørkt et par år. Begge disse dekktypene er jo skikkelige kvalitetsdekk som koster mye.

Da har du noe å forholde deg til.

Eirik. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...