borgepett Skrevet September 28, 2009 Share Skrevet September 28, 2009 Som mange hær på forumet,har jeg også vært plaget med zf sin step(tip)tronickasse.I mitt tilfelle mistet jeg plutselig reversen,noe jeg i senere tid fant ut hvorfor.For det første har disse en svak revers,å for det andre slepte jeg en bil som stod fast i revers.Dette tåler de ikke. Både byttekasse og rep var dyre greier,også en godt brukt kasse lå på fra 10-12 og oppover.Snakket med bmw om dette å de sa det ikke var noe å gjøre,måtte bytte kasse....til en pris av nærmere 50000. Så dermed fant jeg ut at jeg skulle se på dette selv,er mekaniker å er av den oppfatningen av at ting som er skrudd sammen,også må gå an å demontere for så å sette sammen igjen.Skrudde kassen ut,la den på benken,å skrudde den i atomer...noe som faktisk var en helt grei sak.Enkel å skru på,lett å komme til,ingen spesialverktøy.Fant raskt ut hva som var gåent,så ringte zf å bestillte ny og forsterket revers samt tettinger/pakninger.Kom på rundt 3000.Satte kassen i sammen,å den fungerer perfekt.Bruker heller ikke den såkalte "spesialoljen" som denne kassen liksom MÅ ha.Bruker Omega super atf olje,å har ingen problemer i det hele tatt.Har forsåvidt undersøkt dette med olje,å funnet ut at denne kassen kjører helt fint på et hundretalls oljemerker.Samme kasse brukes i en mengde biler,ny og gammel...alle har hver sin olje foreskrevet.Poenget er at oljen har de verdier din kasse skal ha å trenger slett ikke dyr bmwmerket olje til en sinnsyk pris.ZF anbefaler forresten oljeskift på alle sine kasser på rund 60-80000 km,uansett hva bilfabrikant sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet September 28, 2009 Share Skrevet September 28, 2009 Interessant info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 kjekt å vite. noen som har prøvd seg på GM-kassene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå