borgepett Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Som mange hær på forumet,har jeg også vært plaget med zf sin step(tip)tronickasse.I mitt tilfelle mistet jeg plutselig reversen,noe jeg i senere tid fant ut hvorfor.For det første har disse en svak revers,å for det andre slepte jeg en bil som stod fast i revers.Dette tåler de ikke. Både byttekasse og rep var dyre greier,også en godt brukt kasse lå på fra 10-12 og oppover.Snakket med bmw om dette å de sa det ikke var noe å gjøre,måtte bytte kasse....til en pris av nærmere 50000. Så dermed fant jeg ut at jeg skulle se på dette selv,er mekaniker å er av den oppfatningen av at ting som er skrudd sammen,også må gå an å demontere for så å sette sammen igjen.Skrudde kassen ut,la den på benken,å skrudde den i atomer...noe som faktisk var en helt grei sak.Enkel å skru på,lett å komme til,ingen spesialverktøy.Fant raskt ut hva som var gåent,så ringte zf å bestillte ny og forsterket revers samt tettinger/pakninger.Kom på rundt 3000.Satte kassen i sammen,å den fungerer perfekt.Bruker heller ikke den såkalte "spesialoljen" som denne kassen liksom MÅ ha.Bruker Omega super atf olje,å har ingen problemer i det hele tatt.Har forsåvidt undersøkt dette med olje,å funnet ut at denne kassen kjører helt fint på et hundretalls oljemerker.Samme kasse brukes i en mengde biler,ny og gammel...alle har hver sin olje foreskrevet.Poenget er at oljen har de verdier din kasse skal ha å trenger slett ikke dyr bmwmerket olje til en sinnsyk pris.ZF anbefaler forresten oljeskift på alle sine kasser på rund 60-80000 km,uansett hva bilfabrikant sier.
broderaron Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 kjekt å vite. noen som har prøvd seg på GM-kassene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå