skhauge Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Oppdaget i går kveld at foring i bærebro front høgre side hadde unormalt mye slark. Det er del nr.6 på bildet som er deffekt. Er dette kurrant å bytte eller må eg ut med heile bærebroa?
rollertoy Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Tror det skal være en kurrant ting å bytte, bortsett fra at de skruene med kon på pleier å sitte som f.... men du kan jo være heldig
turn-in Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Foringen er grei å få av. Bruk en varmepistol og varm foringen i senter, deretter vrir du den frem og tilbake til den glir av akslingen. Jeg har aldri montert en orginal foring, men antar at den må presses på på et slags vis. Litt oppvaskmiddel og kreativ bruk av en snekkertvinge er kanskje en mulighet. Ellers så finnes det uretaneforinger som er meget enkle å montere (og som bonus får du tightere styring).
02dag Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Oppdaget i går kveld at foring i bærebro front høgre side hadde unormalt mye slark. Det er del nr.6 på bildet som er deffekt. Er dette kurrant å bytte eller må eg ut med heile bærebroa? Jeg byttet slike på min gamle bil. Da byttet jeg hele bærebroa, selv om jeg fant ut at det faktisk var bare den gummiforingen som var defekt. Imidlertid når jeg holdt på med dette så lurte jeg faktisk på om det hadde vært mulig å få dette til hadde bærebroa vært på plass. På E46 skal det være to forskjellige typer foringer også, en som er grovere enn den andre og medfører at støtteplata som er nummer 3 på bildet er av en rørkonstruksjon istedetfor en plate(eller omvendt). På en av disse(husker ikke hvilken) så sier TIS at man er nødt til å fjerne denne støtteanordningen for å komme til. Noe jeg da slapp fordi jeg byttet hele. Hvis du ikke klarer å komme til så løsne den skruen som er nummer 7 og dra ned bærearmen. Ikke løsne nummer 8 under noen omstendighet. Dette finnes det også videoer av på youtube. Sjekk dem ut. Hvis du går for å bytte hele bærebroa også, så kjøp lemförder. de er billigere enn BMW og det er de som lager og leverer disse delene til BMW. www.eurocarparts.co.uk har disse til en rimelig penge. Selv med moms og frakt så er vi godt innenfor hva BMW vil ha. en annen ting er at Biltema nå har begynt å selge disse delene, om du tar sjansen på dette da vel og merke.
S.Arnesen Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Hvorfor er det så farlig å løsne nr 8? det er jo en fastsatt pososjon på den. ikke noe farlig i det hele tatt det....
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Jeg bytta disse to foringen mens bærearmene sto på plass uten noe problem i det hele tatt. Er kjekt å ha med en kompis som kan holde litt for deg mens du selv drar og sliter i foringen når du skal ha den ut/på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå