rubenjs Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 hei jeg har en 91 mod 318i som jeg vill leke med:) har turbo fra en nissan s13 ( denne ska ladde 0,7 med den orginale wastegate) men ha leita etter monifoil til denne motorn men ikke lett å finne, er de noen som vet om noen sider eller har noen tegninger å mål på en slik, eller har liggende ( eller har en kjenning som kan lage dette:) så kommer de vanlige spmen:) kor mye hester kommer de ut av dette? noen jeg har pratet med mener jeg ikke kommer få nok bensin til dette?? har sett en på gatebil ( tror han var her inne også) som har jort dette, å fikk intrykk av at dette fungerte. så er jeg på utkikk etter poli foringer? bare skriv om du har noe på hjerte, bedre me en komentar for mye en en for lite:) er takknemelig for alle bilder/linker å komentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 hei jeg har en 91 mod 318i som jeg vill leke med:)har turbo fra en nissan s13 ( denne ska ladde 0,7 med den orginale wastegate) men ha leita etter monifoil til denne motorn men ikke lett å finne, er de noen som vet om noen sider eller har noen tegninger å mål på en slik, eller har liggende ( eller har en kjenning som kan lage dette:) så kommer de vanlige spmen:) kor mye hester kommer de ut av dette? noen jeg har pratet med mener jeg ikke kommer få nok bensin til dette?? har sett en på gatebil ( tror han var her inne også) som har jort dette, å fikk intrykk av at dette fungerte. Hmm, manifolden skal du nok lete lenge etter, den må du nok lage selv med t25 flens.. Den originale S13 turboen (T25) tåler ikke mere enn 220hk.. Få nok bensin? Du må nok bytte til større dyser da? Hør med "frazerfreak" eller noe her på forumet, han har en 318 turbomotor.. Ellers så hadde jeg heller byttet til en 325 motor (M50 B25). Tror ikke du kommer til å dra noe sælig over 190hk uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubenjs Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 nei var de jeg trodde, derfor jeg ville ha noen tegninger å mål:) eller noen som kunne lage no slikt:) skal høre med han. er de om jeg må ha større dyser osv jeg var mest spent på. har tenkt litt på 325 motor ja, men vill bruke denne som forsjøks kanin, så kan man jo heller tenke på m3 når man må ha nytt:) takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 Du skal alltid ha mere cc dyser enn du har hestekrefer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubenjs Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 ok, er dysene på 318 store da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 dyser: 4x 300cc @3,6bar turbo @1,3bar tennplugger @ 0,6mm chip fra fekzen manifoild lager en selv av biltemarør (48mm 90´bend) og en eksosflens(tegninger)og en turbo flens http://sogngatebil.no/filer/M40manifoil.pdf http://sogngatebil.no/filer/m40eksosflens_cad.dwg glemte å tegne ut hullene til pluggene , men alle ander mål er der .. funker som juling resten står i prosjekttråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubenjs Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 takk fazerfreak:) så du mene dette funke fint me de dysene som står i på 0,7 bar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 har ikke prøvd med org dyser, kan jo prøve,men du MÅ ha bredbåndslamda og justerbar bensintrykk regulator. eg har lite trua på at den får nokk bensin med org dyser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubenjs Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 okay, kan du send me linker av de e treng / de du kjøre? klarte ikke åpne de linkene a tegningen du sente i ste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubenjs Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 eller kor e kan finne disse tingene så jeg slipper leite me idiot på nette:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 dyser er billigst brukt.. søk/spør i forumet her. Bensintrykksregulatoren eg har er: http://ksr.as/product_info.php?cPath=12 ... cts_id=179 bredbåndslamdaen eg har er: http://www.driftworks.com/catalog/produ ... ensor.html ang chip så sender du en meld til: http://www.bimmers.no/profile.php?mode= ... le&u=12783 ang linkene, "høgremuseknapp-> Lagre som" og lagre på pc´n din, pdf´n trenger du adobe reader til: http://get.adobe.com/no/reader/ dwg-filen er for autocad.. f.eks vist du skal få noen til å skjære den ut for deg. biltemabend: artikkel nr: 79-8445 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubenjs Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 takk så masse:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet September 29, 2009 Share Skrevet September 29, 2009 ser at du har batteriet framme, dette flyttet eg bak for mitt bygg da eg har turboen opp, du har gjerne tenkt å ha den ned bak. ellers så er det å lage god oljeretur fra turboen( pass på at turboen er over oljenivå). oljetilførsel for turboen henter du ved filteret/der trykkføleren står.. ellers så må du ha hell å lykke i bygget, infoen eg har lagt ut brukes på eget ansvar. er begynt å bli noen turbo4´er bygg på forumet etterhvert no .. hmmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubenjs Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 brebondslamdaen kommer den i tilleg ti lamdaen eller ska den lamdaen som e fjernes?? ka betalte du for chpen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubenjs Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 noen som har 300cc dyser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå