Gå til innhold

E36. Instrumentene blacker ut og slår seg på igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

her er det sikkert nok loddingene i kretskortet i instrumentet som er dårlige, hadde samme symptomene på min 96 tds, snakka med gs om problemet og de sa det ikke var helt uvanlig...men må bytte hele instrumentet, leveres ikke løsdeler til de...

Skrevet

Dritten streika 30 minutter i dag. Vet ikke om det er permanent nå! Må jo vite hvor fort jeg kjører. Ingen av pilene på instrumentet virker.

Forresten, dersom jeg bytter ut instrumentpanelet, vil KM standen da endre seg, eller ligger dette lagret et annet ??

Skrevet
her er det sikkert nok loddingene i kretskortet i instrumentet som er dårlige, hadde samme symptomene på min 96 tds, snakka med gs om problemet og de sa det ikke var helt uvanlig...men må bytte hele instrumentet, leveres ikke løsdeler til de...

Kan jo bare gå over punktene da:P

Skrevet

Snakk evt. med Koed...

De får satt kilometer til deg, nøyaktig slik det står i det andre instrumentet ditt :)

Det finnes to typer her mener jeg, VDO og et til...

Husk også å få et som har samme skive (eks. 250km/h)på speedometeret.

Skrevet

Det med skiva har ingenting å si. Bare om det er til 4syl eller 6syl. Hadde samme problemet. Bytta heile driten og så aldri problemet igjen. Instumentpaneler får man for et par hundrelapper nå om dagen.

Edit: Km-stand blir feil ja, E36 husker desverre ikke disse tallene når man bytter instrument, derfor det er så lett å jukse.

Skrevet
Det med skiva har ingenting å si. Bare om det er til 4syl eller 6syl. Hadde samme problemet. Bytta heile driten og så aldri problemet igjen. Instumentpaneler får man for et par hundrelapper nå om dagen.

Edit: Km-stand blir feil ja, E36 husker desverre ikke disse tallene når man bytter instrument, derfor det er så lett å jukse.

Et par hundrelapper? Sjekket bruktbildeler i kveld, og de som var priset tok opp i mot 2000 kr for et nytt instrumentdeksel.

Skrevet

Dette høres ut som en variant av det jeg opplever.

Jeg har sjekket en god del rundt på nettet og kommet frem til at jeg vil bytte back up batterier i instmentet.

Du finner mye info hvis du skriver "si board" i google. Problemet med å handle dette brukt er at du høyst sansylig får problemet igjen hvis ikke batterier er skiftet.

Den sveske siden har også informativ DIY rundt dette temaet. Jeg sleit litt for å finne riktige batterier. Har funnet ut at Claes ohlson har noen som jeg tror kan funke.

Disse har artikkel nr. 32-6120.

Jeg sjekket hos BMW de skulle ha 8200 plus mva. for printet som sitter i min bil.(e32)

Hvis du ikke er loddekyndig får du en radio repp til å hjelpe deg.

Lykke til.

Skrevet

Glemte å si at det er superviktig at bateriene som du setter inn er fulladet.

Det er ikke alltid de du kjøper er ladet.

Original batteriet fra Varta (500 rst) finnes ikke lenger.

Jehar kontaktet Varta, de skjønte ingen ting av dette så jeg ga opp der.

Skrevet
Dette høres ut som en variant av det jeg opplever.

Jeg har sjekket en god del rundt på nettet og kommet frem til at jeg vil bytte back up batterier i instmentet.

Du finner mye info hvis du skriver "si board" i google. Problemet med å handle dette brukt er at du høyst sansylig får problemet igjen hvis ikke batterier er skiftet.

Den sveske siden har også informativ DIY rundt dette temaet. Jeg sleit litt for å finne riktige batterier. Har funnet ut at Claes ohlson har noen som jeg tror kan funke.

Disse har artikkel nr. 32-6120.

Jeg sjekket hos BMW de skulle ha 8200 plus mva. for printet som sitter i min bil.(e32)

Hvis du ikke er loddekyndig får du en radio repp til å hjelpe deg.

Lykke til.

Mange som sier at man burde bytte ut hele instrumentpanelet, men da er vel batteriene ferdigloddet på. Men hvordan blir det med feil km.stand og data hvis jeg f.eks tar det fra en annen årsmodell osv?

Skrevet
Et par hundrelapper? Sjekket bruktbildeler i kveld, og de som var priset tok opp i mot 2000 kr for et nytt instrumentdeksel.

Har du søkt her på forumet? Jeg kjøpte det jeg har i bilen nå for 150 kroner + frakt. Skivene var dårlige, men det hadde jeg fra det originale.

2000 kroner, var det et helt nytt eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...