Kai-P. Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Har du sjekket innsugsbelgen for sprekker? Dette vil du se veldig lett. Hvis ikke dette er problemet så setter jeg en knapp på lambdasonde, du burde få tatt en diagnose.
^th0mas^ Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 Det burde vel være fort gjort på et merkeverksted?
Kai-P. Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Ja, det går fort, med mindre du kjenner noen som har diagnoseutstyr..
Rannem Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Vil anbefale deg å prøve LMM trikset som blir nevnt ovenfor her! Jeg har akkurat de samme symptomene som deg. Så jeg gikk ut og prøvde å trekke ut kontakten på LMM, men motoren fortsatte akkurat som før. Ingen endring i omdreininger. Så for min del må det nok være LMM som er gåen.
Breitling Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Vil anbefale deg å prøve LMM trikset som blir nevnt ovenfor her! Jeg har akkurat de samme symptomene som deg. Så jeg gikk ut og prøvde å trekke ut kontakten på LMM, men motoren fortsatte akkurat som før. Ingen endring i omdreininger. Så for min del må det nok være LMM som er gåen. For å resette denne feilen i ECU så kan dere prøve å koble av minuspolen på batteriet i 20 minutter. Hvis symptomene ikke forsvinner kan dere prøve å rense LMM, før dere går til innkjøp av en ny/brukt. Bare husk på å resette ECU etter at LMM er byttet, hvis ikke kommer motor fortsatt til å gå i nødmodus
Breitling Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Står forklart ovenfor. Koble fra minuspolen til batteriet i ca 20 minutter, eller, koble til diagnoseutstyr, men ikke alle har dette, da funker trixet med batteriet like greit
Rannem Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Står forklart ovenfor. Koble fra minuspolen til batteriet i ca 20 minutter, eller, koble til diagnoseutstyr, men ikke alle har dette, da funker trixet med batteriet like greit Sorry, bare jeg som misforsto! Takk for hjelpen
sufii Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Jeg har nesten problem som deg, men litt ulik. Problemet mitt er at turtallet mitt hopper opp og ned dersom jeg kjører bilen litt hardt. Men ellers er den stabil, men ligger på 600 rpm når den egentlig skal ligge mye nærmere enn null. Renset tomgangsregulatoren, bilen sluttet å fuske, byttet belgen( hadde sprekk i denne og slangen som går til tomgangsregulatoren) Men nå går den ganske greit, når motoren er kald. Men når den først kommer på omtrent 90 grader, begynner den å fuske, og vil ikke reagere på gasspedalen, så må jeg mye lengre inn med pedalen. Men i dag skal jeg prøve å koble ut lambdasensoren og se om det er denne som foråsaker problemet. Men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal feilsøke denne? Noen tips?
^th0mas^ Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Skrevet Desember 1, 2009 Har forresten ordnet problemet etter at jeg opprettet tråden. Måtte bytte lambda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå