PenguiN- Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 har noe småplukk jeg gjerne vil ha rettet opp i men trenger synspunkter/tips osv. 1:Vibrering i clutch. Kjenner svak vibrasjon i clutchen ved clutching.Kan det være at clutch er moden for skifting? (ny for ca 15 000 km siden). 2: Dunkelyd i bakstilling ved girskifte.Av og til synes jeg at jeg kjenner /hører en svak dunkelyd bakfra ved giring. noen har snakket om sliten mellomaksel ?? (har ikke sjekket olje på diffen siden jeg kjøpte bilen og det er snart 20 000km siden). 3:bremseskiver, hvor får jeg kjøpt billige bremseskiver forann?
PenguiN- Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 snakket med gs BUD: di mente: Sjekke traversforinger / svingarms foringer bak for dunkelyd. Sjekk mellomaksling til girkasse kobling for during i clutch. Hva tror dere ? noen som har skiftet disse tingene evt hvorfor skiftet dere disse tingene og hva ble bedre? Di beregnet ca 4-5 timer for byttet av disse 3 delene.
Paulus Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 1. Svinghjul. 2. Hardykobling 3. Kjøp originalt hos BMW-forhandler. Medlemmer i BMWCCN innrømmes rabatt på 15-20% ved å vise medlemskort ///P
The StigMeister Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Æ hadde jo sånn "dunkelyd" bak ifra ved girskift på 320`n... men solgte den utn å sjekke ka det va
winchester Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Sjekk traversforinger, bærearmsforinger, stabilisatorstag og styreleddene dine for slitasje. Dunkelyd i bakstilling kan være slitt kardangforing, relativt enkelt å sjekke om du jekker opp bilen bak. Får vel gode tilbud på bremseskiver/-klosser hos GS?
sufii Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 Har samme problem med dunkelyd. Har du fått fikset dette? Eventuellt hva var det som var problemet?
Julianv Skrevet April 12, 2010 Skrevet April 12, 2010 Lurer litt på den clutsjvibreringen jeg også! Har samme selv på e30. Ganske drøyt mye vibreringer også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå