Gå til innhold

Feil med slurevifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat gått til innkjøp av en 318is (93mod). Bilen går varm på tomgang, så jeg tror det er slureviften som er ødelagt. Er det en del som man bør kjøpe ny, altså ikke brukt fra høggern.

Hvor blir det billigst å kjøpe den ny eventuelt?

Skrevet

Om den er problemet ville jeg kjøpt helt ny. Har du testet om den er dårlig? Når bilen er varm og bilen går på tomgang kan du rulle sammen en avis og stikke borti vifta og se hvor mye det skal til for å bremse den. Du kan også prøve å se på reimhjulet og vifta om de går i samme hastighet når bilen er varm, ikke så veldig lett å se men det er mulig.

Skrevet

Du har e36 ja ;)

Er dette det samme som Viskosekoblingen? For jeg har fått beskjed om at det er den jeg må bytte.. Min blir også varm om den står på tomgang og jeg kan stoppe viften enkelt med handa...

Skrevet
Du har e36 ja ;)

Er dette det samme som Viskosekoblingen? For jeg har fått beskjed om at det er den jeg må bytte.. Min blir også varm om den står på tomgang og jeg kan stoppe viften enkelt med handa...

Dette er viskosekobling ja. Typiske symptomer du nevner der :wink:

Skrevet
Du har e36 ja ;)

Dette er viskosekobling ja. Typiske symptomer du nevner der :wink:

Takker for svaret ;D Da blir det og leite på ebay da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...