Gå til innhold

03 E39 520IA Touring M-Sport


Hansee
 Share

Anbefalte innlegg

grattis med flott e39 touring! Siklet selv på denne når den lå tilsalgs :P

Takk takk! Jeg er svak for lavt og breit stuk og det var ikke mange til salgs som kunne matche denne :D

Alldeles nydelig bil ja! Angre egentlig på eg ikke kjøpte sølv E39 M-tech.

Takker! Kan alltids lakke :wink:

Grattis med fin slede! Har denne gått i Elverum tidligere? Liker planene dine bortsett fra gule tåkelys. I tillegg hadde jeg vurdert solfilm på rutene :)

Ja, det har den. Forrige eier hadde den i 2 år og var andre eier.

Solfilm er allerede på todo-listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men, det er ikke bare fryd og gammen. Forrige eier fortalte det hadde vært problemer med vaier til panseråpneren. Han mente det var byttet låser og vaier hele veien, da det hadde rustet.

Når jeg hentet bilen, virket den. Nå er det svært liten motstand når jeg drar i spaken, og får da ikke opp panseret. Stalltips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et par uhyggelig overraskelser på vått føre i går. Ut av rundkjøringene slipper hekken som om det var speilblankt eller nysnø på veien. Dette ved normal kjøring.

Dekkene er av merket Sunny SN3800. På dekkonline.com er dette de billigste dekkene en får i 265/35/18. Disse skal uten tvil byttes til neste sesong, så vurderer å legge om til vintersko allerede nå.

265/35 er også lite pent! Dekkveggen finnes ikke skru i det hele tatt. På Passaten hadde jeg 235/35 og det var en hel del penere.

1.jpg

Her er samme hjula med 215/40/18 - me like 8)

338909660.jpg

338909782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du som handla denne ja! Husker jeg selv var interessert i denne, og var i kontakt med eier også. Litt kjipt med pikselfeil i radio eller var det i klimaen?

Enig i alle planene dine bortsett fra guletåkelys! Putt xenon i de! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke gale den passaten du hadde der heller gitt :P

vedr panseråpner, drar du hardt i spaken/helt ut? Kan være noen tilfeller at man må dra litt ekstra for at den skal utløse seg..

Passaten var fresk den. Morsomt med 180-190 diesel-hk og 4-motion :D

Det er ingen tegn til motstand og kjenner vaieren i bakkant, så tipper det er en av låsene foran. Må fort ofre en nyre for å få opp panseret da? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du som handla denne ja! Husker jeg selv var interessert i denne, og var i kontakt med eier også. Litt kjipt med pikselfeil i radio eller var det i klimaen?

Enig i alle planene dine bortsett fra guletåkelys! Putt xenon i de! ;)

Mange takk! Ja, det er pixelfeil på radioen. Ikke veldig synlig og ikke så ille at det pleier meg ennå :)

Jeg bruker kun tåkelys når det er tåke. Xenon i tåkelys = dust. Gult er kult! :wink:

Markeringslys som lyser vesentlig mindre enn tåkelys hadde vært noe, men det blir vel like ulovlig med mindre det følger bilen originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest sannsynlig panserlåsene ja som er synderen her. Men klarer du ikke å få lirket en finger mellom rillene i venstre nyre sånn at du får tak i dingsen som får opp panseret? Den sitter ikke fast, men spretter bare ikke ut, så skal være ganske greit å få opp så lenge du får tak i den.

I noen tilfeller kan det også være nok å ta tak i kanten på nyrene og løfte panseret opp. Da vil også dingsen sprette ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest sannsynlig panserlåsene ja som er synderen her. Men klarer du ikke å få lirket en finger mellom rillene i venstre nyre sånn at du får tak i dingsen som får opp panseret? Den sitter ikke fast, men spretter bare ikke ut, så skal være ganske greit å få opp så lenge du får tak i den.

I noen tilfeller kan det også være nok å ta tak i kanten på nyrene og løfte panseret opp. Da vil også dingsen sprette ut.

Har prøvd litt av hvert i dag uten hell. Vaieren virker litt slakk, men fikk lurt den dingsen litt mer ut slik jeg kunne prøvd å dra i den, men torde ikke dra så hardt tilfelle jeg ødela noe mer ... er det den som faktisk popper låsene, eller er det vaieren?

Viskeren på bakluka sitter dønn. I følge verkstedet, kan armen beveges når luka er oppe. Det vil den ikke, så de trodde den måtte byttes. Har prøvd å smøre opp litt i dag, så kanskje det løsner litt.

Har også opplevd at bilen rister litt ved oppstart om morgenen. Første gang kjørte jeg 1 km før jeg skrudde av motor og starten den igjen. Da gikk den penere. Dette skjedde et par dager etterpå og. Stoppet og startet på nytt etter 1 min ca. Da også gikk den fint igjen.

Felles for begge episodene, var at det lyste en orange motorlampe. Den forsvant etter omstart. Har bestilt en diagnose for å sjekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Har møtt denne noen ganger på morgenen ja...som oftest før kl 08 gjennom byen :)

Stemmer bra det. Da er vi på vei til jobb :)

Har lagt om til vinterhjul så bilen er litt mer anonym nå. Er litt sugen på nye vinterhjul. 16" med masse gummi er ikke veldig artig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...