Lillen Skrevet Oktober 3, 2009 Share Skrevet Oktober 3, 2009 Hei, kom plutselig i dag en merkelig dunkelyd og tikkelyd når jeg var ute og kjørte i dag. vil regne med og tror det kommer fra girkassa. Tikkelyden følger turtallet (det er ikke fra motoren) og dunkelyden kom bare sånn plutselig innimellom , og jeg kjente det "dunka" i girspaken. girspaken er også utrolig slarkete, kan neste ta den like mye til siden i feks 2. gir som i fri.. girkassa som tar kvelden eller? sitter på en 90 525 e34, girkassa skal være byttet i senere tid, ukjent hvilken type. takker for alle svar.. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillen Skrevet Oktober 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2009 ingen som vet? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillen Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2009 Bumper denne =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillen Skrevet Oktober 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2009 Og nååååå ble hele girspaken helt svampete og utrolig vanskelig å få den i gir nå! Er så ille at jeg må bare sette fra meg bilen! Ingen som vet? Desperat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Oktober 8, 2009 Share Skrevet Oktober 8, 2009 Kan være at girkassa begynner å få det ja. Du kan også sjekke giroverføringene om de sitter som de skal,både på kassa og girstanga. Ville kansje sjekka om det i hele tatt er noe olje i girkassa, Når kommer dunke lyden? når du girer eller når du kjører vanelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillen Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2009 Endelig noen som svarte ja =) Dunkelyden kommer sånn innimellom når jeg kjører vanlig. Det som er rart var at den ble bare verre etter jeg var under bilen for å bytte lambda. Men er ganske sikker på at jeg ikke kom borti noe som hadde med kassa å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gisse Skrevet Oktober 9, 2009 Share Skrevet Oktober 9, 2009 dunkinga kan komme fra melomakslingen, eller hardikoplinga er dårlig om det skulle vise seg at det er gear kassa så har jeg ei liggende til 320 for 1300kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillen Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2009 hardykoblinga skal være byttet i år.. så tror ikke det er den, men vet jo aldri. Holder/passer 320 kassa til en 525 da? Vet at det ikke står en 525 kasse på nå så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gisse Skrevet Oktober 10, 2009 Share Skrevet Oktober 10, 2009 regner med det er ikke sikker, må høre med noen andre som driver med 5 serien, mulig du må bytte melomaksel til en 320 den har jeg også om det skulle knipe, men 80 prosent sikker på det er likt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillen Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2009 hmm. ok.. fant ut i dag at det var et klips/feste på giroverføringa som hadde løsna. Så ble litt bedre når jeg fikk festa det, og fått på shortshift. Men lyden er der fortsatt da :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå