Gå til innhold

Demontere blinklys og grill E34


fast Dog
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er en ENKEL oppgave ;) den "grillen" som går i underkant av lyktene (altså over hele fronten, er kun festet med noen simple klips, jeg bruker og først og rive grillen ifra på midten, og jobbe meg utåver på hver side =) blinklys glasset er festet med en skrue/clips i karosseriet, som man kommer fint til fra motorommet ;)

Alt dette ser du fint når du har revet av den front grillen/plasten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ENKEL oppgave ;) den "grillen" som går i underkant av lyktene (altså over hele fronten, er kun festet med noen simple klips, jeg bruker og først og rive grillen ifra på midten, og jobbe meg utåver på hver side =) blinklys glasset er festet med en skrue/clips i karosseriet, som man kommer fint til fra motorommet ;)

Alt dette ser du fint når du har revet av den front grillen/plasten

Mener du altså det bare er å rive fra midten og utover?? Så enkelt!?!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skifte glasset men får ikke ut blinklys! hvordan får jeg ut dette? Hvordan tar jeg av grillen?Sliter men å få opp den listen som går under lyktene.

Det er ikke nødvendig og ta av grillen for og ta ut blinklysa. det er 2 skruer som skal ut, også dytter du den framover. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=10 Skal du ha ut hovedlykt? http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort jobben med å bytte ut blinkelys fremme i hvite.

Jobben som igrunnen så ganske vanskelig ut er faktisk egentlig lett..

først må du ta av dekslene bak lyktene. På passasjersiden har jeg luftfilterboks som er noe i veien.. bare å vippe av slangen å ta av den løse delen, så kommer du lett til. Da er det bare å skru løs di 3 skruene som holder blinkelyset(2 skruer i selve hovedlykta å 1 skru imot forskjermen). når dette er gjort er det bare å dra ut lykten og dytte i den nye å sette sammen.

Så var det førersiden, her er det litt mer trangt men fortsatt ikke spesielt vanskelig. jeg løsnet spylertanken slik at jeg fikk vippen den bort.. klarte da å få ned ett skruejern å skru av skruene, som er likt som på andre siden. Så var det bare å skru sammen igjen å sette på plass tanken å skru fast. Tror jeg brukte ca 45 minutter på hele jobben. Og resultatet var verd det.

I samme farten monterte jeg lyktelister på 8)

tbzs8zxqdxdesbspvs11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...