Gå til innhold

Vurderes solgt: Brunsame`s e36 banebil.. 546hk og 681nm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten ferdig med bensin systemet, men har bestilt litt for lite slange, så til å fra orginal tanken står ijen.. så trenger jeg nye fittings til bensintrykks regulatoren, da det var an8 på denne, og jeg legger opp alt i an10..

cckoyurle2kbega3p60m.jpg

ktabx7u5nmxblamtdpg6.jpg

Skulle også ta ut bakruten i dag for å sette inn plexiglass rute, noe som ikkje gikk helt etter planen.. fikk dratt av pakningen rundt hele ruten helt til det sto igjen ca 1 cm, da sprakk hele ruten med et helsingens smell! men men, den er jo ute nå vertfall.. i 10000000000000000000 biter:(

343ueemwn0nvro91rl55.jpg

r0zgtutosa89b9o1iewo.jpg

Skrevet
Flott prosjekt dette.. :) Men lurer på en ting, hvordan gikk det til med m20 svinghjul og starter over på denne? Vet det skal være bolt on, men noen på forrige side snakket om at du måtte dreie av noe ? :) Hva gjorde du? =)

Fikk satt på svinghjulet i dag.. dette passet rett på, men må ha bolter fra m20 motoren da boltene til m50 motoren er mye lengre.. starteren har jeg ikkje montert enda, men regner med den også passer rett på!:)

Skrevet
looking good, følge med her ;)

Takk for det!:) har fått topp montert grenrør i dag, så skal sta å hente d å sjekke hvordan det passer etter jobb:) reiser til karmøy i morgen på jobb noen dager, så det ser ut som det blir hektisk med å få ferdig bilen til sommeren, men vi får håpe det går bra!:)

Skrevet

Da har jeg fått i hus nye manifoilen min.. noe som ble en liten nedtur igrunn:/ Må sveise den om litt for at den skal passe:s sjønner ikkje helt det da den er brukt og har stått på bil. riktig nåkk på en m3, men skal vell ikkje vær store forsjellen på blokkene? manifoilen tar borti fremste skruen på toppen, og i strammeren til register kjedet!:( så det blir et glis på nesten en cm mellom manifoilden og blokk..

jqex1mual9d08dgp2ixp.jpg

endptdaj2ehl6cjgk521.jpg

7a051k9ekx7p6ku92bpo.jpg

Men fikk skrudd den på så godt som det lar seg gjør for en prøvemontering, og satt i motor å sånt for å planlegge litt trykkrør, eksos osv osv.. blir trangt, men alt går!:)

wtvasls2slvxo2b5z66w.jpg

6uf9tlfvrd813hc7621k.jpg

66dobjh8k80wlso0lgyi.jpg

Fikk også shjimset ned rattstammen litt!:)

n7fk7q3jx3x3omkbzepk.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er det vell på tide med en oppdate! Prøvde i går, men da virket ikkje bimmers:s

Det jeg har fått gjort siste tiden er å få inni beltene, laget meg forsterknings plater som jeg skrudde under bilen og skrudde beltene i..

Så har jeg fått kappet å sveiset litt på manifoilen, sånn at jeg har fått den til å passe!:) fikk laget til sånn jeg fikk kansje 5 mm klaring fra blokka, men det er vell nåkk!:) la imellom et lag med eksos bandasje bare for å vær sikker!:)

Så har jeg fått laget downpipen, og er godt igang med plasering av wastegate!:)

brøver å legge ut bilder men det går ikkje:( Får opp denne feilmeldingen:

General Error!

File upload failed for file IMG_0818.JPG.

Contact us for support

Skrevet

Da skulle jeg montere clutch og girkasse, men clutche passa ikkje, så etter en telefon til doffa fant jeg ut at 320 og 325 svinghjulene på m20 motoren er forsjellig, så sitter nå i bilen på vei inn til han for å se om han forhåpentligvis har et som passer på trykkplata mi:)

Skrevet

nei jeg shimset vell ned 3,5 - 4 cm ca.. du ser jeg la di kobber rørene imellom.. var litt skeptisk til å bruke kobber rør, men d var det eneste jeg hadde på handa, så tenkte å gi det en tjangse.. å d virker som det funket meget bra!:) går veldig bra med leddet!:)

Ellers så har det vært mye styr for å få på girkassa.. først så var svinghjulet feil.. hadde kjøpt svinghjul fra en m20b25.. men det passet ikkje, så jeg mått skaffe fra en m20b20 motor.. heldigvis hadde doffa et stående på en reserve motor som han var så snild å byttet bort!:) så da fikk jeg montert clutsh.. men når jeg skulle putte på girkassa så stoppet den på ett eller annet.. etter mange timer med banning å leiting etter feilen fant jeg ut at pilot lageret var for lite for tappen på girkassa.. noe som i teorien er umulig siden alle m50 og m52 motorer og kansje også m20 har samme delenr på pilot lageret.. men fikk tatt det ut og satt inni et ifra delemotoren min, så nå er heldigvis girkassa komt på motoren, og motoren har komt i bilen!:D

Forsjellen på pilot lagerne:

7e36wr3rbn4bs1gjuitg.jpg

motoren er på plass!:)

kghtyn735obngoqits5q.jpg

zamgb3qb5g23wgjcxg0y.jpg

6duqvtntp3xw0jb3zzet.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...