Gå til innhold

E30 cab prosjektet mitt:-)


svart
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett mange spennende prosjekter på forumet,ble inspirert så her kommer mitt prosjekt:-)

En 91 318cab med mangelapp og litt rust. Den har rullet 190k og nå skal den få litt etterlengtet omsorg.Har egentlig ikke noe tidsfrist på den. Ellers så har jeg hatt en e36cab, har en e39 og har egentlig drømt om en e30 så da slo jeg til nå når jeg fikk sjangsen.

Etter jeg fikk bilen så har jeg begynt på mangellappen, litt lys,frontrute, støtdempere foran,traversforinger,bremser,bensinrør.Den har ødelagt cab,sleten hardtop,vindusvisker motor brent,motorlekkasje,morkene vinduspakninger,mangler cab motor.

Skal ta ut alt interiør, motor, fangere,sandblåse det som er av rust,vaske motorrom+resten av bilen:-) Så blir det inn med 318is maskin,ic,turbo,svart skinninteriør,nye vindus pakninger,svarte baklykter,de lykter foran,m-techII fanger bak og skjørt,rieger front-ikke helt sikker på front.Svart hardtop eller cab.Så får vi se om jeg får den godkjent med eller uten turbo.

Alt skrotet går på bosset i morgen:-)

u609kxi0p0cvie6kl0r4.jpg

Første som gikk var defa alarmen,gamle lampettledninger til høytallere, generelt vekk med alt som ikke er orginalt.

9obd6z19c8k8my1hn2wb.jpg

Skulle hatt en garasje.

q9nfs1mg19kuyvsfr24g.jpg

Bare kom med forslag om dere har deler eller forbedringer jeg kan gjøre nå når bilen blir ribbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt arbeid er kjekt det:-) Etter en del stygge ord og litt aggresjon så fikk jeg traversen ut og.Løftet opp baksetet,skrudde ut to bolter nede på seteryggen,dro rett ut høyttaler dekselet som skjuler skruer for å løsne sidedekselet.Skrudde av setebeltet å så løftet ut side dekselet.Da kom endelig travers boltene(tfb) fram.Under traversforingen så sitter det en stål brakett, løsnet den og mutteren på tfb.Løsnet diff,bremseslanger,sensorer,håndbrekk. Prøvde først i god tro på at traversen ville løsne med ters og slegge,men satt for godt.Endte med å meisle litt øverst mellom foring og ramme,da slapp den. Når traversen var ute så var det bare å fyre opp brenneren og slå ut rykende foringer. Då var det klart til sandblåsing og lakk. Tenker å ta ut maskin neste økt.

77wqq0ejr2ql3y1ebp95.jpg

dbarnwq2k5u4541vrqa3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...