Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nødt til å bytte motor i bilen min, en 96' E39 520iA.

Lurer litt på hvor landet ligger med tanke på å oppgradere til en større motor?

Vet om en kompis så byttet fra 520 til 525 i en E34 (uten problem såvidt jeg vet) siden bremser osv skulle være likt.

Noen som vet hvordan det er på E39?

Skrevet
bare å sette inn 2,8l motor i den! koster 10-15tusen med 3måneder garanti.

Bremser osv er likt på 2,0 - 2,8 altså?

Skrevet
bare å sette inn 2,8l motor i den! koster 10-15tusen med 3måneder garanti.

Bremser osv er likt på 2,0 - 2,8 altså?

Girkasser? Hva passer overens av girkasser i såtilfelle?

Skrevet

Understell er samme delenummer, bremser er samme delenummer forran men 528 har ventilerte skiver bak og det har ikke 520i, men det var ingen hindring i følge bt. Girkasser kan du ta fra e36, e39, e46, e38 etc.. kan fint bruke girkassa som du har! Alt er P&P!

Skrevet
Understell er samme delenummer, bremser er samme delenummer forran men 528 har ventilerte skiver bak og det har ikke 520i, men det var ingen hindring i følge bt. Girkasser kan du ta fra e36, e39, e46, e38 etc.. kan fint bruke girkassa som du har! Alt er P&P!

Oh! Sweet! :D Men høyere enn 2,8 er fyfy?

Skrevet

hss.. skal han alikevel bytte kan han jo sette inn en 2.8 få den godkjent og så selge.. mer en 15k i diff på en 520 og 528...

Skrevet
2.8 få den godkjent og så selge.. .

Joda, hadde det bare vært bare bare så : ) Kan legge inn en søknad, men man kan ikke garantere noe. Og før den er godkjent, så er den verdt relativt lite. Morsomt å ta sjanser, men for min del så liker jeg å satse safe noen ganger og. Om man ikke har noen spesielle bånd til bilen, så ser jeg liten grunn for å gå igjennom ombyggingsprosses med Biltilsyn. Så lite av 528'r til en fornufitg pris er det ikke. Og husk, en ombygget bil er og forbli alltid en ombygget bil. Får ikke det samme prisnivå som en fabrikk solgt 528i.

Skrevet

og hvorfor i all verden ville den ikke bli godkjent?

Det er noen pluss med å bygge om også. Bilen når ett bredere/yngre publikum. Ikke glem at en ombyggd 520 fortsatt er en 520 også forsikringsmessig. tilleggs forsikring anbefales, men lar man dette være er det stor forskjell for en 19åring å kjøpe 520 vs 528 forsikring.

ED: før noen begynner å mase: bilen er godkjent forsikret med en 520 forsikring, men du får bare erstattet opp til 520 v/kasko.

Skrevet
og hvorfor i all verden ville den ikke bli godkjent?

Det er noen pluss med å bygge om også. Bilen når ett bredere/yngre publikum. Ikke glem at en ombyggd 520 fortsatt er en 520 også forsikringsmessig. tilleggs forsikring anbefales, men lar man dette være er det stor forskjell for en 19åring å kjøpe 520 vs 528 forsikring.

ED: før noen begynner å mase: bilen er godkjent forsikret med en 520 forsikring, men du får bare erstattet opp til 520 v/kasko.

Kan du garantere for at den vil bli det? Med mindre du sitter på teknisk avdeling på det lokale biltilsyn eller du sitter i SFOOR, så kan ikke du vurdere det i større grad enn hva jeg kan gjøre herifra. Og fakta angående delenummer er at de i stor grad er like 520i/528i, men du kan ikke garantere og ikke jeg heller. Kan henvise ditt og henvise datt, men ingenting er godkjent før det aktuelle chassi er godkjent med motor.

Om jeg kræsjer en 528i, så vil jeg jaggu ha igjen for en 528i og, ikke en 520i. Ser ikke fordelene du nevner. Har man ikke råd til ordentlig vare, så har man ikke råd. Så enkelt er det. De yngste bilførere får nøye seg med en annen variant om pris skremmer, da vet du : )

Før man gjør noe som helst, så søk hos ditt lokale biltilsyn og ta en vurdering utifra svaret du får derifra. Får du aksept, så er det vel å bra. Får du avslag, så revurder.

For min del legger jeg debatten død, jeg har fått kommet med en hard realitet. Noen må jo komme med den. Ikke alt er rosenrødt, selvom det burde være det.

Skrevet

Det er ikke noen vits i å sende noen søknad!

Det er bare å bygge om, bestille time på BT og få den godkjent.

Men du må såklart gjøre leksa di på forhånd da.

Men har drevet med dette selv, og er ikke noe problem å bygge om!

V8 får du ikke satt inn pga nye regler om vektøkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...