Pittball Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Hei! Jeg er nødt til å bytte motor i bilen min, en 96' E39 520iA. Lurer litt på hvor landet ligger med tanke på å oppgradere til en større motor? Vet om en kompis så byttet fra 520 til 525 i en E34 (uten problem såvidt jeg vet) siden bremser osv skulle være likt. Noen som vet hvordan det er på E39?
halsen89 Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 bare å sette inn 2,8l motor i den! koster 10-15tusen med 3måneder garanti.
Pittball Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2009 bare å sette inn 2,8l motor i den! koster 10-15tusen med 3måneder garanti. Bremser osv er likt på 2,0 - 2,8 altså?
Pittball Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2009 bare å sette inn 2,8l motor i den! koster 10-15tusen med 3måneder garanti. Bremser osv er likt på 2,0 - 2,8 altså? Girkasser? Hva passer overens av girkasser i såtilfelle?
winchester Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Er nok forskjell på understell fra B20 (150 hester) til B28 (190 hester).
///Naitsirk Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Understell er samme delenummer, bremser er samme delenummer forran men 528 har ventilerte skiver bak og det har ikke 520i, men det var ingen hindring i følge bt. Girkasser kan du ta fra e36, e39, e46, e38 etc.. kan fint bruke girkassa som du har! Alt er P&P!
Pittball Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2009 Understell er samme delenummer, bremser er samme delenummer forran men 528 har ventilerte skiver bak og det har ikke 520i, men det var ingen hindring i følge bt. Girkasser kan du ta fra e36, e39, e46, e38 etc.. kan fint bruke girkassa som du har! Alt er P&P! Oh! Sweet! Men høyere enn 2,8 er fyfy?
///Naitsirk Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Skal du opp på v8 så må du bytta hele understellet, forstilling, bakstilling , drivverk, bremser jaja det vil nok lønnes seg å skaffe delebil for å si det sånn
PIIIPower Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Med dagens understell er det fy-fy og godkjent re-build til v8 er DYRT og masse arbeid. Det meste på bilen må byttes..
Fliid Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Bytt motor med tilsvarende som den du har, selg bilen, kjøp en ny bil med større motor.
PIIIPower Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 hss.. skal han alikevel bytte kan han jo sette inn en 2.8 få den godkjent og så selge.. mer en 15k i diff på en 520 og 528...
Fliid Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 2.8 få den godkjent og så selge.. . Joda, hadde det bare vært bare bare så : ) Kan legge inn en søknad, men man kan ikke garantere noe. Og før den er godkjent, så er den verdt relativt lite. Morsomt å ta sjanser, men for min del så liker jeg å satse safe noen ganger og. Om man ikke har noen spesielle bånd til bilen, så ser jeg liten grunn for å gå igjennom ombyggingsprosses med Biltilsyn. Så lite av 528'r til en fornufitg pris er det ikke. Og husk, en ombygget bil er og forbli alltid en ombygget bil. Får ikke det samme prisnivå som en fabrikk solgt 528i.
PIIIPower Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 og hvorfor i all verden ville den ikke bli godkjent? Det er noen pluss med å bygge om også. Bilen når ett bredere/yngre publikum. Ikke glem at en ombyggd 520 fortsatt er en 520 også forsikringsmessig. tilleggs forsikring anbefales, men lar man dette være er det stor forskjell for en 19åring å kjøpe 520 vs 528 forsikring. ED: før noen begynner å mase: bilen er godkjent forsikret med en 520 forsikring, men du får bare erstattet opp til 520 v/kasko.
Fliid Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 og hvorfor i all verden ville den ikke bli godkjent?Det er noen pluss med å bygge om også. Bilen når ett bredere/yngre publikum. Ikke glem at en ombyggd 520 fortsatt er en 520 også forsikringsmessig. tilleggs forsikring anbefales, men lar man dette være er det stor forskjell for en 19åring å kjøpe 520 vs 528 forsikring. ED: før noen begynner å mase: bilen er godkjent forsikret med en 520 forsikring, men du får bare erstattet opp til 520 v/kasko. Kan du garantere for at den vil bli det? Med mindre du sitter på teknisk avdeling på det lokale biltilsyn eller du sitter i SFOOR, så kan ikke du vurdere det i større grad enn hva jeg kan gjøre herifra. Og fakta angående delenummer er at de i stor grad er like 520i/528i, men du kan ikke garantere og ikke jeg heller. Kan henvise ditt og henvise datt, men ingenting er godkjent før det aktuelle chassi er godkjent med motor. Om jeg kræsjer en 528i, så vil jeg jaggu ha igjen for en 528i og, ikke en 520i. Ser ikke fordelene du nevner. Har man ikke råd til ordentlig vare, så har man ikke råd. Så enkelt er det. De yngste bilførere får nøye seg med en annen variant om pris skremmer, da vet du : ) Før man gjør noe som helst, så søk hos ditt lokale biltilsyn og ta en vurdering utifra svaret du får derifra. Får du aksept, så er det vel å bra. Får du avslag, så revurder. For min del legger jeg debatten død, jeg har fått kommet med en hard realitet. Noen må jo komme med den. Ikke alt er rosenrødt, selvom det burde være det.
halsen89 Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Det er ikke noen vits i å sende noen søknad! Det er bare å bygge om, bestille time på BT og få den godkjent. Men du må såklart gjøre leksa di på forhånd da. Men har drevet med dette selv, og er ikke noe problem å bygge om! V8 får du ikke satt inn pga nye regler om vektøkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå