hardrocxsludge Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 Hallo Har et bmw prosjekt som har stoppet opp litt . Forteller litt om situasjonen min Det er originalt en 320, men motoren ble byttet ut da den havarerte, så sitter nå i en 325 ( 94 modell ? ) vanos . Den er koblet opp med hjerne og ledningsnettet fra 325 motor og alt har gått som det skal helt til jeg skulle starte bilen . Motoren går fint rundt og alt ser ut til å være i vell stand . Men for det første, bensinpumpa gjør ikke tegn til liv når jeg vrir på tenninga, og jeg trodde dette var problemet da den ikke startet . Så jeg brukte bare et gammelt batteri og koblet på ledninger for å se om det var pumpa som var død eller at den ikke fikk strøm , og den gikk som aldri før, så pumpa er i tipp topp stand . da begynte jeg å gå lenger framover mens pumpa sto og gikk, da hadde jeg bensintrykk helt til brua som går over dysene . Altså der den siste slangebiten går før bensinene går over i brua og ned i dysene .. Vet ikke om jeg har gjort dette helt riktig, men jeg skrudde av brua og tok av denne med dysene i, og kinnet for å se om det kom noe bensin, men ingen tegn .. Det jeg da tror er at dysene ikke åpner seg, og når de åpner seg regner jeg med er via impulser fra hjernen ( ? ) . I så fall, kan dette ha noen sammenheng med at bensinpumpa ikke starter med de originale ledningene som egentlig skal være koblet til ? Og i og med at dysene ikke åpner for bensintilførselen, så er det et sted impulsene til de stopper ? . er litt usikker akkurat på dette stedet, så tenkte jeg kunne legge ut en post her og se om jeg fikk noen tilbakemeldinger som var verdt å prøve .. Så om noen har noen ideer, eller kanskje vet hva som er problemet, hadde jeg satt pris på hjelp . PS . Dette er da den første bmw jeg har hatt , så har ikke satt meg så godt inn i bmw enda, men begynner å hjelpe ! På forhånd takk Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Oktober 5, 2009 Share Skrevet Oktober 5, 2009 da burde du sjekke om alle ledninger stitter som de skal i stikket mellem motor og bil, lyder som at du mangler strøm til hjernen, den styrer bensinpumpe og dyser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2009 Det er ikke det som sitter rett nedenfor dysene, kikka ikke så veldig nøye, for jeg plukket det av istad rett før jeg dro fra verkstedet så rakk ikke se over så mye kabler, men jeg så det delte seg i et t kryss, for hvis man ser bilen forfra, så står hjernene i stativet sitt på venstre side for meg, og går tversover til høyre side i 2 kontakter som fører det videre til komponenter i motor .. Men akkurat i det ledningsnettet bikker over motoren så kom det et t kryss . Ble da litt usikker på om det er dette som er stikket mellom bilen og motoren som du snakket om, eller om det er ledningen til girkassa ? Sitter automat i nå, og det satt i da jeg kjøpte den , men har ringt og fått sjekket pris på manuell kasse, så da går jeg innkjøpt av dette når jeg har fått bilen til å gå .. takk for raskt svar Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 tenker på stikket i motsatt side av hjernen, det runde, der er ofte koblet litt om i stikkene fra 2,0 til 2,5, så du må bare sjekke at alle ledninger passer fargerett igjennem stikket, du ser det hvis du løsner gummipakningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 de har jeg hatt opp å sett på . men ikke angående fargene , bare for å sjekke kontakten . jeg skal ta en titt på det i morgen tidlig , håper dette hjelper ! takk for hjelpen foreløpig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Oktober 6, 2009 Share Skrevet Oktober 6, 2009 fant du noen feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 Ja, stemte med kontakten som du informerte om . i kontakten så er det 2 pinner som ikke stemmer, eller egentlig en . Alle stemmer altså utenom pin nummer 7 fra bil, den er svart med lilla stripe Og pin nummer 7 fra motorens nett den er lys grønn . Så var det det andre det er pin nummer 8 fra bilens nett , den er ikke der, mens fra motorens side så er pin nummer 8 grå . er litt usikker på hva jeg kan gjøre med dette i og med at det mangler en pin fra bilens nett ( ? ) . har også kontaktet bmw idag for et nytt reele men ble til en lang prat angående motorombygging , og fikk beskjeden at vanos motoren skulle gå men var betraktelig mer vanskelig enn 325 i motoren . men det skulle gå feilfritt så lenge jeg hadde riktig ledningsnett og hjerne . men du har ingen ideer om hvordan jeg kan få strøm inn til dysene for å kontrollsjekke at det er der feilen ligger ? takker for raske svar Joakim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Oktober 17, 2009 Share Skrevet Oktober 17, 2009 Du har nettop skiftet maskin, og ikke fått start på den? Du flyttet over motor med tilhørende ledningsnett og hjerne? Åssen årsmod er den 325 motoren? Ikke umulig at den har startsperre...? Evt hva er de 3 siste siffer på hjernen? Motor har jording? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå