Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
En 325e er en motor med noe lavere effekt enn en 325i derav "e". Er noe med veiva og div andre småting som jeg ikke husker i farten.

Men har du en 325e motor så har du vel turtallskutt rimelig tidlig (rundt 5000rpm) så det er ikke noe ræser akkurat, men om du derimot monterer en 325 "i" topp på den bunndelen begynner det å hjelpe fryktelig;)

Da får du en 2.7liters motor som ligner på Alpina sin 2.7 som ble produsert tidligere. En slik motor er meget morsom og ved å montere chip,kam og et godt grenrør med tilhørende eksos så klarer man fint 210hk+ alt etter tilstand på delene.

Fin motor til å herje litt med ;D

øker man ccm med og sette på en "i" 885 topp på en "e" bunndel? hørtes rart ut:P men kan sikkert stemme:)

Det stemmer, for 325e toppen er laget for å være økonomisk, derav bruker mindre drivstoff, har mindre hester og kutter på 5500 RPM. Laget for folk som ikke drar ut girene, hehe. Kan fort få over 200 hester på 325e blokker ved bytte av veiv, kam etc som nevnt tidligere.

Trenger ikke bytte veiv, den er mer enn sterk nok den.

Restriksjonene ligger i en trang topp med slapp kam og sløv elektronikk :)

Skrevet
En 325e er en motor med noe lavere effekt enn en 325i derav "e". Er noe med veiva og div andre småting som jeg ikke husker i farten.

Men har du en 325e motor så har du vel turtallskutt rimelig tidlig (rundt 5000rpm) så det er ikke noe ræser akkurat, men om du derimot monterer en 325 "i" topp på den bunndelen begynner det å hjelpe fryktelig;)

Da får du en 2.7liters motor som ligner på Alpina sin 2.7 som ble produsert tidligere. En slik motor er meget morsom og ved å montere chip,kam og et godt grenrør med tilhørende eksos så klarer man fint 210hk+ alt etter tilstand på delene.

Fin motor til å herje litt med ;D

øker man ccm med og sette på en "i" 885 topp på en "e" bunndel? hørtes rart ut:P men kan sikkert stemme:)

Det stemmer, for 325e toppen er laget for å være økonomisk, derav bruker mindre drivstoff, har mindre hester og kutter på 5500 RPM. Laget for folk som ikke drar ut girene, hehe. Kan fort få over 200 hester på 325e blokker ved bytte av veiv, kam etc som nevnt tidligere.

Trenger ikke bytte veiv, den er mer enn sterk nok den.

Restriksjonene ligger i en trang topp med slapp kam og sløv elektronikk :)

Hehe, var en liten glipp fra min sin side, mente ikke bytting av veiv.

Skrevet
Er dette en 325e motor uten topp eller er det en ferdig bygd i-motor til 2.7 som bare mangler topp?

Hva er forskjellen? 81 mm slag på veiva 130mm råder og 84 boring, er stemplene annerledes i høyden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...