bmw999 Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 trenger noen gode råd! motoren "jager" når bilen står still. noe som kan være jævlig plagsomt siden folk kan oppfatte det som harry! hehe. selv om rekkesekseren er den peneste lyden som finnes. ellers, så føles det ut som motoren noen ganger "drukner" litt i luft når jeg gir på..... føles ut som bilen ikke går like bra som den skal med 192hk under panseret i en så liten bil! takker for svar:)
a.pedersen Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 is min jaga på tomgang når lambasondn min var ødelakt
bmw999 Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2009 takker! noen som vet hva som kan være årsaken til at den "drukner" litt når jeg gir gass. dette er ikke ett konstant problem, noe som kommer å går..
Alpina1982 Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 tipper lambdasonden jeg også..da den røk på min m50 så slet jeg også med ujevn gange på tomgang, samt et vedig høyt forbruk så snart bilen ble varm..samt effekttap.
bmw999 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2009 bytte både luftmengdemåler og lambasondene da må vi vel være sikret;) takk for gode tilbakemeldinger!
sv90 Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 vis du bytter de delene må du slette feil minnet og kjøre bilen noen intervaller altså ikke noen gassing for at lambda sonden og masse måleren skal lagre korekte data
bmw999 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2009 hvordan blir rekkefølgen da? bytte delene, slette feilmeldinger( må vel gjøres på bmw verksted?) , så la bilen stå å gå en stund?
a.pedersen Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Luftmassemåler kan også være synderen. prøv å start biln. så skrur du av kabeln til lm. vist biln beyne å fjuske er d vel lm som er ødelakt. steme ikke d?
sv90 Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 hvordan blir rekkefølgen da?bytte delene, slette feilmeldinger( må vel gjøres på bmw verksted?) , så la bilen stå å gå en stund? bytte delene ja så slette feil melding ( det kan gjøres med carsoft ect.) så la bilen stå og gå en stund så kjøre 3 - 4 intervaller på 15 min eller noe sånn.. bare spørre på ditt lokale bmw verksted hvordan du skal gjøre det:)
sv90 Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Luftmassemåler kan også være synderen. prøv å start biln. så skrur du av kabeln til lm. vist biln beyne å fjuske er d vel lm som er ødelakt. steme ikke d? bør ikke gjøre det for da får han feil kode og da kan det vare feil på lmm som ligger lagret og da går bilen i nød modus til du har slettet feil koden!
bmw999 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2009 kanon! virker som du har peiling sv90, du vet vel ikke tilfeldigvis hvorfor bilen blir tappet for strøm hver gang jeg setter den fra meg? for eksempel, visst jeg kjøper nytt bat, eller lader så er bilen tom for strøm morgenen etter..... noe må ligge å trekke strøm! kan ikke være stereo, det er helt koblet ut.
Breitling Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Kan med 99% sikkerhet si at LMM er defekt og bilen går i nødmodus av den grunn. Har vært mye plaget med samme greiene selv. Er ikke noe problem å plugge av kontaken til LMM for å dobbeltskjekke. Endrer ikke motoren på turtall/gange da kontakten er av, så bør du bytte LMM eller evt få den renset. Husk bare at etter at bytte/rens har funnet sted, koble av minuspolen på batteriet i minimum 20 minutter slik at ECU blir resatt, eller resett ved hjelp av diagnoseutstyr
bmw999 Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2009 etter det er utført skal den stå 20 min med minuspolen av når motoren går? og må jeg slette feilmelding evt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå