Gå til innhold

Avbrudd glødeplugg syl1 :-(


Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

I vinter byttet jeg alle glødepluggene. Nå som det ble kaldt, så merker jeg at motoren ikke starter like kvikt.

(E46 320dAT 150hk)

Da jeg var innom jobben og la om til vinterdekk, så koblet jeg opp Bosch Diagnosesenteret og kunne lese av "Avbrudd glødeplugg syl1).

Jeg resatte feilloggen og startet opp på nytt. Fikk på nytt samme feilmelding.

Faen glødepluggene er jo nye!

Hvor ligger releene til glødingen på denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjett om jeg er plaget!

En av de gamle hadde brudd og to hadde kortslutning. Et under at bilen startet i minus 15grader, men jeg funderer på om glødeplugger med kortslutning kunne ha skadet noe mer.

RS

Svært så plaget du skulle være med glødepluggene dine :S

Mener jeg leste på et engelsk forum at releet til glødepluggene er under hanskerommet, men jeg tørr ikke si dette med 100 % sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste for ditt tilfelle hadde jo kanskje vært å byttet dette gløde releet med en annen person som har samme bil. Så slipper du å måtte kjøpe en del som kanskje ikke er gåen. Derimot er du jo avhengig av å finne en person med akkurat samme bil da i ditt nærområde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er å finne nøyaktig hvor dette releet er og hvilken typer det er. Kanskje det er en Biltema-modell :-)

RS

Det letteste for ditt tilfelle hadde jo kanskje vært å byttet dette gløde releet med en annen person som har samme bil. Så slipper du å måtte kjøpe en del som kanskje ikke er gåen. Derimot er du jo avhengig av å finne en person med akkurat samme bil da i ditt nærområde :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell...Man må av med innsuget for komme til, men jeg skal gjøre det!

Er det ikke reklamasjon på deler? Kjøpte på GS.

RS

bytt om glødepluggen på syl 1 og 2. se om feilen flytter seg etter. isåfall er det en def plugg igjen. vist ikke kan du ta relee. men trodde releet styrte alle pluggene likt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er reklamasjonstid på delene, hvertfall om du handler hos BMW selv.

Etter litt undersøkelse har jeg funnet ut at relèet er en del av kontroll enheten til glødepluggene. Denne er dessverre lokalisert under innsugsmanifolderen. Du må faktisk få bilen på bukk og gå nedenifra for å komme til kontroll enheten.

GPR.jpg

Kanskje det er en idè å sjekke om det kanskje er et kabelbrudd mellom kontrollenhet og den glødepluggen du har feilmelding fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sitter plussen på disse pluggene? Er det en metallbru med pluss i som går over alle eller er det egne kontakter på hver plugg? Er det en felles pluss er det jo sannsynlig at det bare er en plugg som har ryki og det er garanti på slikt. Selvsagt kjipt med tanke på at innsug må demonteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...