Gå til innhold

varme e36


Exscalibur
 Share

Anbefalte innlegg

Sjekk slangene bak motor.., kjenn på de når motor er driftsvarm.

Skru varmeapp på full varme.

(samme hvilket hakk vifta blåser på)

Du har en vannventil imellom motor og torpedovegg, under/bak innsug mot sikringsboksen.

Dersom du ikke har ac/klima som du sier, er det to slanger til denne. én inn og én ut.

Kjenn om det er varme på begge.

Er det ikke det, så åpner ikke ventilen av en eller annen grunn, og da får du ikke varmtvann inn i varmeregisteret.

Da kan du jo prøve å bytte denne.

Men hørt endel folk ha feil på bryterpanelet som også gjør at ventilen ikke vrir på seg.., så du får teste litt.

Evt midlertidig koble ut ventilen, og skjøte sammen de to slangene. Men det kan bli varmt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har samme problem på min 318 tds (e36).

Begge slangene som går fra varmeventilen/magnetventilen er skikkelig varme, og det er lite varme på slangen som kommer ut igjen fra torpedeoveggen. Har forsøkt å lufte systemet flere ganger uten at noe har skjedd.

Er det slik at magnetventilen åpner fullt dersom man trekker ut kontakten? I så fall kan jeg forsøke dette og se om problemet ligger der eller noe annet sted.

Ev. andre forslag? Kan det være varmeregisteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det er flere med liknende problemer her... Som mange skriver så er det dårlig med varme i den lufta som kommer ut ventilene i kupeen, men blåser det skikkelig? Kan være at kupe-filteret er tett hvis det blåser dårlig. Sånn med tanke på at motor-temperaturen holder seg ved normalen, så er det liten sjans for at det er termostat eller vannpumpe, ihvertfall...

Kan jo også være tett varmeregister... Flush out!

Djokon: Har du sjekka alle rørgangene ut ifra varmeapparatet? Og påsett at de sitter der de skal? Så lenge det blåser varmt alle andre steder enn i topp-ventilene, så tyder det på at det er en løs slange eller rør under dashbordet. Kan også være at bryteren din til regulering av luftventilene er slitt, slik at det ikke åpnes for varmluft til de øvre ventilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Låner denne litt og drar denne opp da det er mange som har skrevet her og sikkert har god peiling så denne kommer på abenoment. :)

I min E36 så renner det ikke vann inn gjennom til varmeelementet inni bilen.

Etter jeg hadde luftet perfekt og koblet forbi magnetventilen kom det ingen varme så jeg skrude av koblingen ved torpedoveggen og blåste både vann og trykkluft inn den veien vannet skal men ikke noe resultat i andre enden i torpedoveggen.

Er den tett? finst det noe bariære her som en ventil eller noe?

Trenge hjelp fort da det er vinter og KALT. :(

mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...