RoaldJ Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 dette ser jo riktig så bra ut. spennende å se hvordan hjulbuene blir bak.. hvilken dimensjon på felger har du tenkt deg? og angående rusta i gulvet på høyre side foran, så et dette typisk e30. vannspruten fra hjula står på der året rundt. og på vinteren så blir det ikke bedre å "strø salt i såret" hadde samme rusta på "m3" prosjektet jeg og JAL_535 driver med. og har det samme på min.
Johnsen Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2009 Ja det samme går igjen hos flere forstår jeg. Er spent på hjulbuene selv jeg, men sålangt ser det veldig bra ut. Skal sparkle når det blir litt varmere i været. Hjuldim har jeg ikke tenkt så mye på enda, har kjøpt et sett Borbet A, 7,5" og 9", så må vel finne noe frekkt å sette på!
winchester Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 Ja, går fort når man er "in the zone". Skulle vel kanskje sveiset inn dreneringen på utisden der også? To riller som skal være utgangen til vann som samler seg opp over jekkfestet, jeg gjorde ihvertfall det.
Johnsen Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2009 Skjønner ikke helt hvor du mener... Det er to dreneringshull i ksjermene, er det to hull som går over ens med disse du tenker på?
Johnsen Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2009 Som sagt så er nye felger kjøpt inn fra snowhoe86 her på forumet, og på tur nordover. 7,5" og 9" med for øyeblikket 205-dekk på! Litt i smaleste laget! Men blir nok å kjøre ut disse dekkene for så å sette banedekka på disse felgene. Jeg har egentlig aldri likt Borbet A-felgene, men har i det siste begynnt å like de til E30`en. KAN jo ha noe med felgkanten å gjøre!
Johnsen Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2009 Fått sveiset rusten på den ene forskjermen i dag. Tenkte først å bare kjøpe en ny felg, men siden vi allerede hadde breddet ut hjulbuen, så bestemte jeg meg for å heller forsøke å reparere den. Gikk jo egentlig ganske greit. Før Etter
Johnsen Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 I dag tenkte jeg å sette på traversen som er ferdigmalt. Men sannelig var ikke dette så enkelt... Traversen jeg tok av var opprustet, slik at denne ble byttet i en ny jeg fikk kjøpt av en på forumet. Dette skulle være til en 4 dørs. Uansett om det skulle vise seg å ikke være det, så skal vel alle traversene til E30 være like, så vidt meg bekjent?!? Noen som vet dette med sikkerhet? Problemet som oppsto i dag var at det virker som at skruvhullene på traversen rett og slette ikke rekker fra skruvhullene i ramma på den ene siden til den andre!? På traversen er det ei utforming rundt den ene skruven på hver side. Denne utformingen skal inn i et utformet hull i rammen. Jeg får begge disse på plass. I tillegg får jeg på plass en tredje skruv, men den siste skruven (i dette tilfellet den fremste på høyre side) får jeg ikke i. Det er ca 0,5cm om å gjøre. Noen som har vært borti dette? Kan rammeverket stå i spenn da bilen står på bukker?
pål Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Flott tråd, ser du er nøye. Denne skal jeg følge med på. Ser du har vært like heldig som oss fleste andre med e30, og fått rust på de vanlige plassene. Likte det du gjorde med breddinga bark, blir spennende å se, tenker du å gjøre noe av det samme forran? Hvordan fikk du til den framskjermen som du reparerte så bra ? Stå på.
Johnsen Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 Flott tråd, ser du er nøye. Denne skal jeg følge med på. Ser du har vært like heldig som oss fleste andre med e30, og fått rust på de vanlige plassene. Likte det du gjorde med breddinga bark, blir spennende å se, tenker du å gjøre noe av det samme forran?Hvordan fikk du til den framskjermen som du reparerte så bra ? Stå på. Takk takk. Jeg skar av skjermen ca ti cm opp og brukte 1,2 mm jern som vi hadde bøyd til i ei ståltvinge og valse. Trikset med at det ble såpass pent er at jeg sveiset ikke "butt-i-butt", men med noen cm overlapp, fra innsiden. Har gjort det samme med skjermede foran, har bare ikke fåttt knipset bilder av det enda! Blir artig å se når jeg får sparklet og ordnet det litt, og får sett d i sammenheng med felgene som er på vei oppover.
pål Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Ok, synes uansett at det ble bra. Kan tenke meg at det tok en del tid.
Johnsen Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 Nja, litt tid tok det nå, men. I dag har jeg funnet ut av problemet jeg hadde i går. Det viste seg at traversen jeg kjøpte kom fra en bil som var skadet i front. Selve traversen var derfor litt skjev, akkurat nok til at den ikke passet helt 100%. Så i dag fikk jeg tak i ny travers, har pusset, grunnet og malet den. Nå må delene fra GS komme så jeg kan begynne å montere her!
Johnsen Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2009 Fikk pakke i posten i dag! Blir ut og begynne med montering i morgen! I morgen får jeg bakfangeren, og i neste uke kommer felgene, så nå skal bilen snart ned fra bukkene, og er ferdig under.
Johnsen Skrevet November 12, 2009 Forfatter Skrevet November 12, 2009 Da har det skjedd litt mer her... Endelig ferdig med ALT av rust under bilen og fått behandlet og satt på at av drivverk og forstilling. Bakfangeren er og felgene er kommet. Bilen er lempet ned fra bukkene og trillet ut for syns skyld. Skitten og fæl, men måtte bare se hvordan det ble med felgene... Syns IKKE det ble gærnt! Men ble nooooe høyere enn hva jeg trodde med 40\40 senk. Ellers så er hattehylla kledd i skipsdekk, bilder kommer. I tillegg skal dørene og midtkonsollen kles med det samme. Også holder vi på med å legge alt av ledninger inne i bilen i rør.
Eivind_MH Skrevet November 12, 2009 Skrevet November 12, 2009 Ja, gøy prosjekt, men kan ikke ha sånnet panser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå