Gå til innhold

Byttet turbo på 320 diesel i dag.


e46diesel
 Share

Anbefalte innlegg

-sjekk at det ikke ligger olje i trykkrør/intercooler. isåfall så må du vaske å tørke dette.

-sjekk at oljerøra(tur/retur) er hele og fine. burde skru de av og vaske gjennom de. er det noe tvil om at du har fri flyt gjennom de så MÅ de byttes.

- når du er ferdig så lar du være å sette på oljereturen. start opp bilen uten den tilkoblet. la bilen stå på tomgang til du ser at det kommer olje ut av turboen(der returrøret skal være). stopp bilen og sett på retur røret.

er vel noen greie hoved punkter ihvertfall.

og bytt olje og filter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har da fått byttet turbo, slangene var hele og fine, ikke noe olje i intercoolern.

men bilen drar ikke som den skal og annen lyd, høres ut som en slange som ikke er helt på, må sjekke dette i morgen..

Jeg koblet ut diesel pumpen å tørnet rundt motoren i 10 sek før jeg la den inn å startet opp. hadde ikke løs olje returen når jeg startet opp, kan det bli noe mot trykk slik at det ikke går i retur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboen kan ikke ladde siden den går sykt dårli.. glemte å sjekk at wastegaten var lik på den nye kontra den gammle, men skulle tru den er innstilt rett fra fabrikk. turboen er forøvrig kjøpt hos koed..

Har og noe fri eksos en plass, skal på graven sener i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

hadde svært mye turbo plystring i bilen, og brukte ca 1 liter olje pr 10 000km.

Syns og forbruket ble litt høyere..

FAnt feilen nå ikveld, en slange jeg ikke hadde fått på plass og eksosen var sprukket, fikk sveiset dette å alt i orden no:)

Katalysatorn var åpen og fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...