Gå til innhold

Nokon små spm. om e46


Jaws
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens, eg har ein e46 og lurer litt på ein liten sak, når eg hadde service på bilen min sist so blei oljeservice tellaren nullstillt og inspeksjon tellaren, når eg slår på tenninga no so viser antall kilometer igjen til neste oljeservice, den viser no 22000km eller noko slikt, når den blei nullstillt etter service so viste den 24000 eller 25000, er ikkje da litt langt?

So lurer eg på inspeksjons tellaren, den viste da samma når da blei nullstillt stemme da? og korleis ser eg kor langt da er igjen på den, da er jo berre oljeservicen som viser når eg slår på tenninga :S

So siste spm. er da nokon som har testa detta: http://www.ground-control-store.com/pro ... =711/CA=10

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går på tur. Først Oilservice, Inspection 1 (m/oilservice) så Inspection 2 (også m/ oilservice)

Vanlig å fylle på longlife olje som holder opp til 25.000 km. Jeg har selv byttet olje mellom intervallene. Du ser alltid hvor lenge det er igjen til hver service når du starter bilen. Oljeskift inngår i alle intervallene. Km-standen går ned etter hvor mye bensin som er brukt mener jeg... Så dette avhenger av kjørestil. Mye småkjøring og bykjøring, går km-standen fortere ned.

Mulig jeg tar litt feil, så de som har peiling får rette på det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde inspection, dermed skal kun oilservice-lampa lyser.

Når du da tar oilservice resetter de service-lampa og inspection vil lyse frem til neste inspection.

Kun en lampa av gangen, annenhver gang altså :wink:

Ingenting feil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oil og inspection er navna på de forskjellige servicene der oil er liten og inspection er stor.

Det er kun en service av gangen, oil og inspection annenhver gang. Kan ikke resetter begge "lampene" da en alltid skal lyse ved oppstart for å minne deg på hvor lenge det er til service.

Hvis du har hatt en inspection og verkstedet resetter lampa vil den lyse oilservice helt til du tar den og verkstedet resetter lampa på ny.

Beklager hvis det var vanskelig å forstå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...