Gå til innhold

Kjøpt meg QMI motorrens og motorbehandling i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og du har prøvd det?jeg har prøvd castrol magnatec og valvoline maxlife før,men det ga ingen merkbar effekt. Det gjorde dette. Hvordan forklarer du det? Jeg legger kun ut erfaringen min her,så får det være opp til andre å forklare hvorfor. Men å bare si at det er drit uten å ha prøvd det en gang,det blir for dumt.

Skrevet
Dette er drit.

Bruk pengene på skikkelig olje isteden.

Har selv kjøpt en boks med Tunap som jeg skal prøve på min egen bil. Dette er gjort etter å ha lest mange gode tilbakemeldinger om disse produktene. Kjører selv med dyr olje fra Castrol, men sliter fortsatt med ting som trådstarter her hadde før han renset motoren. Blir morsomt å se.

• 6 years later...
Skrevet
On 9. oktober 2009 at 18.57, bjalle skrev:

bortkastede penger hvis man bruker olje av god kvalitet,mobil 1 og castrol longlife oljer inneholder tilsetningstoffer som renser motor innvendig,men har man slurvet med oljeskift og filter så har muligens disse midlene noen virkning,anbefales ihvertfall ikke på diverse (oljeforum)

Vet du at tilsetningsstoffene i Longlife oljen varer i kun 16000 km

Skrevet

Ut ifra postene her ser det ut som jensemann tjener penger på produktet.

1 time siden, Thorjoh1 skrev:

Da har man ca 3500km buffer om en følger anbefalt intervall på 2x oljeskift per 25k km.

Skrevet
On 28.5.2016 at 12.31, mcelg skrev:

Ut ifra postene her ser det ut som jensemann tjener penger på produktet.

Da har man ca 3500km buffer om en følger anbefalt intervall på 2x oljeskift per 25k km.

Det er riktig, du er en fornuftig person. Grunnen til at de skal kunne kjøre 30.000 km på oljen på såkalt Longlife olje, er at bil fabrikantene mottar skattefordeler ved å ha en miljøprofil. I USA så tjener BMW mer på disse skattefordelene enn det de må ut med i erstatninger på motorer som havarerer.

Se vedlegg.

Longlife problemer.pdf

Skrevet (endret)
On 28 May 2016 at 11.08, Thorjoh1 skrev:

Ingen problem akkurat det. Bruker longlife og bytter på 10 000 km. Jeg er jo skeptiker når det gjelder lange skiftintervall. Sånn er det vel med noen av gamlisene. Hadde Oldsmobile Diesel i 80 åra og mange hadde havari. Jeg byttet olje hver 2000 km og kjørte havarifritt. Forøvrig anbefalte Oldsmobile skift hver 4 800 km. Som en detalj kan jeg legge til at jeg brukte opptil 5 forskjellige oljemerker samtidig på moteren. Tenkte at da må jeg få med flest typer tilsetningsstoffer. Ca 1 liter av hver.

Endret av orala
Skrevet
1 time siden, orala skrev:

Ingen problem akkurat det. Bruker longlife og bytter på 10 000 km. Jeg er jo skeptiker når det gjelder lange skiftintervall. Sånn er det vel med noen av gamlisene. Hadde Oldsmobile Diesel i 80 åra og mange hadde havari. Jeg byttet olje hver 2000 km og kjørte havarifritt. Forøvrig anbefalte Oldsmobile skift hver 4 800 km. Som en detalj kan jeg legge til at jeg brukte opptil 5 forskjellige oljemerker samtidig på moteren. Tenkte at da må jeg få med flest typer tilsetningsstoffer. Ca 1 liter av hver.

Det hørtes smart ut. Du burde prøve 1 liter av Royal Purple HPS 5W30, da ville du få med Synerlec, som er dens oljes hemlige tilsetning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...