^th0mas^ Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Tomgangen er kanskje mest ustabil de gangene det er vått ute. Ikke sikker. Men når turtallmåleren går opp og ned produserer bilen også mer eksos. Kjølevannet ser fint ut. Vet ikke om den bruker mye bensin. Bilen går bra ellers.
^th0mas^ Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2009 Lett å finne ut med rett diagnoseverktøy?
Glennski Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Lett å finne ut med rett diagnoseverktøy? Lett å finne ut hvis du bytter den med en ny Du kan også rense den gamle og sette den på igjen for så å prøve da
^th0mas^ Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2009 Joda, men dyrt med ny regulator om man ikke vet.
Glennski Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Sant, tenkte kanskje du fikk låne en ny bare for å se
^th0mas^ Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2009 For å være nysjerrig, hvorfor tror du det er denne som fjusker? Kan det ikke like gjerne være LMM, lambdasonde, falskluft?
Glennski Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 For å være nysjerrig, hvorfor tror du det er denne som fjusker? Kan det ikke like gjerne være LMM, lambdasonde, falskluft? Det kan være dette også, men må jo begynne et sted.
Zaphod Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 har akkurat samme problemet på min 318 så fint hvis du oppdaterer oss om hva du finner ut...
glosne Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 Hadde samme problem på min 318 helt til jeg renset tomgangsregulatoren med white spirit. Den skal åpne og lukke seg uten særlig motstand når du snur på den.
^th0mas^ Skrevet Oktober 9, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2009 Men er det normalt at dette kan ha en sammenheng med at bilen spyr ut mye eksos i det tomgangen er ustabil?
Zaphod Skrevet Oktober 9, 2009 Skrevet Oktober 9, 2009 min ryker litt mye generelt synes jeg men bruker verken olje eller vann.. Muligens jeg som er litt overnervøs å men:b
^th0mas^ Skrevet Oktober 10, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2009 Joda, men så mye røyk som jeg har er neppe kondens . Derfor lurer jeg på om dette kan ha en sammenheng med tomgangen, da det virker som det kommer mer røyk når denne er mest ustabil.
bue Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 Da holder jeg en knapp på lambdasonde som skal styre bensin/luft blandingen. Om denne gir hjernen info om at den må pøse på mer bensin vil motoren gå ustabilt og du vil få tykkere eksos som følge av blandingsforholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå