Gå til innhold

Hvor mange typer m20 blokker er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en b25 motor jeg kjøpte fra e34 var det ene motor feste festet med 3 skruer, ikke 4, grunnet at det en hullet ikke traff bolthullet, men når jeg putta på e30 motorfeste, passet alle boltene..

han som hadde den før hadde kjørt slik.

usikker på betydningen til den siste bolten.

På en ford jeg har, som jeg bare har for og bruke mens e30 blir skrudd sammen er det 3 hjulboter på hvert hjul, vet det ikke er helt heldig, men har ikke merket noe :P

Skrevet

putta nettopp en e30 m20b20 oppi en e34 jeg :) gikk bare fint det.. må selføgelig bruke motorfester på e34 pga. peilepinnen skal ijennom et av de.. er kansje en preface motor fra e30 du har brukt? den er kansje anneledes.. den jeg bytta på var en e34 89mod med e30 90mod motor oppi :)

Skrevet

hallo, hadde samme problemet når jeg byttet motor fra e30 oppi en e34. jeg måtte lage motorfeste selv, litt måling å sveising. men ble bra det.. kan se om jeg har det liggende enda, så kan du få det mot at du betaler porto..

Skrevet

M20 blokkene ble laget med motorfester kun til E30 frem til 1987.

For frem til da var det kun E30 som hadde M20 blokkene.

Når E34 kom til verden så lagde bmw nye motorfester i M20 blokkene som står i E34 og E30 facelift.

Skal du ha en M20 motor i en E34 så må den være produsert etter 87.

Ellers så kan du gjøre som min bror (alekspp) å lage deg nye motorfester, siden han monterte en 86 mod M20 blokk i sin E34.

Det skal stå på blokken hvilket år den er produsert..

Vil mene det står på innsugssiden.

Skrevet

Motoren er fra enn e30 facelift, husker ikke koden i farta men. var ett 1 tall istede for 2 tall og da kom jeg fram til at det var fra en e30 og ikke e34.

Vis du finner festen gi beskjed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...