Gå til innhold

Batteri Kortsluttning!! finner ikke feil E34


ghostrider
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle starte bilen og alt var dødt.

Målte spenningen på batteriet: 0,0V

Hadde brukt bilen noen timer før, og da funket den.

Satte inn et annet batteri, Det var like dødt da, og batteriet begynte å ryke og det luktet gass..

Ser ut som kortslutning, men har noen en ide om hva det kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Feil på batteriet da. Kjøp nytt.
les innlegget før du svarer da, svarer jo helt i ørska her du:) det kan jo ikke være noe galt med batteriet,det kan du utelukke. Det har heller ingenting å gjøre med for høy ladespenning. Han testet jo med 2 batterier! Vil tro du har en kortslutning,men hvor? Gnistrer det fælt når du setter på polskoene?

Følg plusskabelen bort til sikringsboksen, og sjekk om den ligger til jord noe sted. Det må da ha gnistret noe jævlig da du satte på polskoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg satte i var et brukt med nesten 12V på.

Har ikke sjekket det nå, jeg stakk da det begynte å ryke. tok ikke sjansen på å lage gnister ved å ta av polskoen.

Da jeg satte på polen gnistret det litt, men ikke så mye.

¨

Hadde det vært kortslutning hadde det blitt en kratfig smell, ikke bare gnistret litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle starte bilen og alt var dødt.

Målte spenningen på batteriet: 0,0V

Hadde brukt bilen noen timer før, og da funket den.

Satte inn et annet batteri, Det var like dødt da, og batteriet begynte å ryke og det luktet gass..

Ser ut som kortslutning, men har noen en ide om hva det kan være??

Kanskje du kan prøve en booster? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nesten 12 volt,da var det Nok for dårlig til å starte. Men prøv en gang til med et bra batteri som har minst 12,3 volt.

Men det skal være liv i systemet selv om det ikke er 12 volt, Her er alt dødt.

Og batteriet ble tomt på bare 2-3 timer da det skjedde først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at dynamoen din er gåen, kanskje spenningsregulatoren.

Halvledere i likeretter eller spenningsregulator han være defekte, og kan da ha en relativt liten gjennomgangstrøm når de er kalde (derav lite gnist når du setter på batteripolen).

Så fort halvlederen blir varm, øker gjennomgangstrømmen voldsomt og vil til slutt brenne av (eller kortslutte fullstendig).

Prøv å koble fra plussledning på dynamo før du setter inn batteri, så ser du om dette er feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...