Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har en e30 med m20 b20 motor å kjørte litt hart fra bø her om dagen ned til tønsberg og når jeg kom ned har den begynt tikke litt mer? er dette farlig? er vel ventilene? i tilfelle hvordan justere disse som de skal være? mvh thomas

Skrevet

Kan være, som NoName nevner, at det er lite olje, eller at olja begynner å bli gammel.

For å justere ventilene så må du kjøpe ventiljusteringsshims, tror de har et ganske greit sett med justeringsverktøy hos Koed. Er litt dyrt (tror det er opp mot 4 000,-), men da har du hvertfall verktøyet ut livet, og shims får du kjøpt i pakker eller enkeltvis.

Skrevet

Jeg tror du bør sjekke oljenivået ja, spesielt dersom den klakker litt mer enn den vanlige tikkinga. Er den sort så ville jeg også skiftet den før jeg hadde begynt å tenke på ventilene

Skrevet
M20 det eneste som trengs for ventiljustering en 10mm fastnøkkel og en tynn skrutrekker. 0.25 på både innsug og eksos.

Oh, trodde man trengte ventiljusteringsverktøy. Hvorfor er det annerledes på M20 fra f.eks M30/M50?

Skrevet
M20 det eneste som trengs for ventiljustering en 10mm fastnøkkel og en tynn skrutrekker. 0.25 på både innsug og eksos.

M20 går merkbart bedre med 0,3 på innsug og eskos. Den vil tikke litt, men du vil merket at den går bedre.. Mange som her blitt overrasket over det så 0.3 anbefales.

Skrevet

Jeg fikk tikking på tur fra Tromsø til Harstad. Det kom ca halveis, og oljepinnen hadde ikke antydning til olje på seg. Kjørte allikevel 2 timer til uten problemer. Var en gammel KIA Sephia, så jeg ga faen. Tikket en god stund etter jeg hadde etterfylt med olje, så forsvant det.

Skrevet

hehe knall med mye svar olja ere ikke no prob med skifta den forige uke å sjekker gjevnlig er faktisk olje så¨vidt over maks streken. okay ja har lest om de 0.25 mm men finnes det no verktøy som er den tjukkelsen man får kjøpt? å klarer jeg stille dem selv når jeg har det?:D

Skrevet
M20 det eneste som trengs for ventiljustering en 10mm fastnøkkel og en tynn skrutrekker. 0.25 på både innsug og eksos.

Oh, trodde man trengte ventiljusteringsverktøy. Hvorfor er det annerledes på M20 fra f.eks M30/M50?

Å svare på spørsmål uten å ha peiling på hva du snakker om er vel ikke nødvendig..? :roll:

Skrevet
M20 det eneste som trengs for ventiljustering en 10mm fastnøkkel og en tynn skrutrekker. 0.25 på både innsug og eksos.

Oh, trodde man trengte ventiljusteringsverktøy. Hvorfor er det annerledes på M20 fra f.eks M30/M50?

Å svare på spørsmål uten å ha peiling på hva du snakker om er vel ikke nødvendig..? :roll:

Btw. M50 har hydrauliske løftere og kan ikke justeres

Skrevet

hhe okay skal prøve få stilt litt ettervert så da ere bare kjøpe følelære og en 10mm å ny toppdeksel pakning? ere no mer å huske på når jeg stiller? noen nøkkel info?:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...