Gå til innhold

BMW E34 som fluktbil!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

ser ikke helt hva du mener? hvorfor skulle dem ikke?

Når jeg tenker etter, har jeg aldri hørt om at politiet i Norge har brukt åpen ild, annet enn på skytetrening. Politiet i Norge bærer aldri våpen på patrulje. Til nøds ligger det kanskje en skyter i bagasjerommet på en bil eller to.

Det er nok mye psykologiske forklaringer for dette, for å nettopp forhindre skuddvekslinger. Dessuten ville det blitt et sinnsykt mediahysteri uten like hvis det i ettertid skulle vise seg at politiet skadet noen uskyldige, eller handlet feil. Feks hvis røveren skulle bli drept. Du husker vel i hvilken grad han som ble kvelt til døde utenfor et utested- fikk sympati i etterkant? Det norske folk er etter min oppfatning, SVÆRT dømmende utifra uakseptert/uansvarlig oppførsel. Skal ikke så mye til før en får et stempel som bråkmaker, boletryne, narkoman, alkoholiker, råkjører osv av feks naboer og sånt. Jeg ser egentlig for meg at grunnen til at de faktisk rykket ut med tung bevæpning er for å promotere seg med at de kan, at de har resursser, og at de faktisk var på vakt når det skjedde noe. Er jo forsovidt svært viktige signaler å sende ut til de som har uærlige hensikter som skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå detter jeg hvertfall av..

diskuterte hva politiet som ble observert av en bruker var bevæpnet med..

jeg har vært mye bort politi, som ikke promoterer ser, men er i skjul med mp5, som forøvrig ikke er noe tung bevæpning.. bedre at dem skyter med det enn pistol, så kanskje dem treffer noe..

at de ikke har våpen på patrulje vet jeg veldig godt, men hva har det med saken å gjøre?

og når politiet har brukt "åpen ild" (et uttrykk jeg forøvrig aldri har hørt om), trenger ikke si mer enn nokas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at politiet brukte åpen ild under nokas- men jeg antar at politiet ikke skøyt mellom hodene på folk, altså ikke blant publikum slik de gjør i mange andre land. De traff vel ingen heller under nokas? Jeg ser forresten et faremoment med å komme inn i en langvarig diskusjon hvor jeg blir engasjert no. Av den typen meg og Fredrik har hatt noen ganger her inne. Så velger å avslutte denne diskusjonen med dette innlegget, da det går så fryktelig mye tid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må bare avlsutte diskusjonen, det er helt greit. endrer ikke på faktum. har aldri vært snakk om å skyte mellom hodene på folk, det har med roe å gjøre, ingenting med bevæpninga den akutelle dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sto i runkjøringene rundt sentrum. 1 bil og 2 mann i alle 3 rundkjøringene jeg paserte. ale passerende biler ble stoppet når jeg kjørte forbi også. de hadde på skuddsikkre vester. hjelm med visir og et større våpen.

de så slik ut med meget store våpen. det så mye større ut enn MP5

l80qna4zj2chbo1opotl.jpg

når det er snakk om vepnet ran så tar de nok ingen kjangser og kommer ubevepnet. selv om de kanskje ikke er klare til å bruke våpen. så hadde nok jeg blitt litt skremt om det sto to menn som lingner stridsvogner og siktet på meg.

de er nok også ganske forbredt etter nokas også.

for noen år siden var det en mann ikke så langt fra meg som tok kona som gissel med pistol. da kom det 11 politibiler og masse politi folk. de var overalt. vi var inne i området da det skjedde. og det var militæret med heftige våpen som jaget oss den gangen. så norge kan de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...