TurboAlven Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 driver å myser på en E28 om dagen å idag skjekka jeg den opp og fant ut at motoren i kassa var en M10B18K, altså en gammal 4sylindra motor på 1,8 ltr.. hadde egentli sagt at sku jeg ha Bmw så sku d være 6er men men men hva betyr K`en? noen som kan si noe om denne motoren? veldig dau? slitesterk? bensinsluk? andre erfaringer? evt erfaringer med hele bilen? Mvh TurboAlven
TurboAlven Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2009 ikke meininga å mase altså (A)
Bimmerlars Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Vet ikke hva k betyr, kankje k-jetronic, men kan si at M10 er veldig slitesterk og nesten aldri noe galt med.
TurboAlven Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2009 Okei, takk for svar lyst å utdype hva K-jetronic er? xD er ikke heelt inpå dette her ennå
Mons1 Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Jeg er ikke sikker men er K-Jetronic den mekaniske innsprøytningen? JEg hadde en 1984mod 318iA og jeg tror den hadde L-Jetronic som var gen1 av Bocsh elektronisk insprøytninge. K-Jetronic var (tror jeg) den typen som f.eks BMW 2002Tii hadde. RS Okei, takk for svar lyst å utdype hva K-jetronic er? xD er ikke heelt inpå dette her ennå
2000Touring Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Jeg er ikke sikker men er K-Jetronic den mekaniske innsprøytningen? JEg hadde en 1984mod 318iA og jeg tror den hadde L-Jetronic som var gen1 av Bocsh elektronisk insprøytninge. K-Jetronic var (tror jeg) den typen som f.eks BMW 2002Tii hadde.RS Okei, takk for svar lyst å utdype hva K-jetronic er? xD er ikke heelt inpå dette her ennå Feil! 2002Tii har ikke K-jetronic, derimot hadde bl. annet e21 318i K-jetronic. Stemmer som du sier at det er mekanisk innsprut. 2002Tii bruker Kugelfischer mekanisk innsprut, som mest minner om en dieselpumpe.
Mons1 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Vel jeg gurgla litt og fant ut at K-Jetronic er en mekanisk innsprøytning, men K står for "Kontinuierlich". Altså kontinuerlig innsprøytning der mengden bensin justeres på trykket og ikke slik som på elektronisk( L(E)-Tronic ) inspr der mengden reguleres med åpningstider på dysene. I følge Wikipedia ble K-Jetronic brukt i tiden 1974-1988. K-Jetronic må altså ikke forveksles med den gamle Tii-insprøytningen "Kugelfischer Distributor Injection Pump", som minner veldig om diesel-inspr. RS Jeg er ikke sikker men er K-Jetronic den mekaniske innsprøytningen? JEg hadde en 1984mod 318iA og jeg tror den hadde L-Jetronic som var gen1 av Bocsh elektronisk insprøytninge. K-Jetronic var (tror jeg) den typen som f.eks BMW 2002Tii hadde.RS Okei, takk for svar lyst å utdype hva K-jetronic er? xD er ikke heelt inpå dette her ennå Feil! 2002Tii har ikke K-jetronic, derimot hadde bl. annet e21 318i K-jetronic. Stemmer som du sier at det er mekanisk innsprut. 2002Tii bruker Kugelfischer mekanisk innsprut, som mest minner om en dieselpumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå