Gå til innhold

M10B18K. hva betyr K`en? (E28, 518)

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver å myser på en E28 om dagen å idag skjekka jeg den opp og fant ut at motoren i kassa var en M10B18K, altså en gammal 4sylindra motor på 1,8 ltr.. hadde egentli sagt at sku jeg ha Bmw så sku d være 6er men men :P

men hva betyr K`en? noen som kan si noe om denne motoren? veldig dau? :P slitesterk? bensinsluk? andre erfaringer? evt erfaringer med hele bilen? :)

Mvh TurboAlven :D

Skrevet

Jeg er ikke sikker men er K-Jetronic den mekaniske innsprøytningen? JEg hadde en 1984mod 318iA og jeg tror den hadde L-Jetronic som var gen1 av Bocsh elektronisk insprøytninge. K-Jetronic var (tror jeg) den typen som f.eks BMW 2002Tii hadde.

RS

Okei, takk for svar :)

lyst å utdype hva K-jetronic er? xD er ikke heelt inpå dette her ennå :P

Skrevet
Jeg er ikke sikker men er K-Jetronic den mekaniske innsprøytningen? JEg hadde en 1984mod 318iA og jeg tror den hadde L-Jetronic som var gen1 av Bocsh elektronisk insprøytninge. K-Jetronic var (tror jeg) den typen som f.eks BMW 2002Tii hadde.

RS

Feil!

2002Tii har ikke K-jetronic, derimot hadde bl. annet e21 318i K-jetronic. Stemmer som du sier at det er mekanisk innsprut. 2002Tii bruker Kugelfischer mekanisk innsprut, som mest minner om en dieselpumpe.

Skrevet

Vel jeg gurgla litt og fant ut at K-Jetronic er en mekanisk innsprøytning, men K står for "Kontinuierlich". Altså kontinuerlig innsprøytning der mengden bensin justeres på trykket og ikke slik som på elektronisk( L(E)-Tronic ) inspr der mengden reguleres med åpningstider på dysene.

I følge Wikipedia ble K-Jetronic brukt i tiden 1974-1988. K-Jetronic må altså ikke forveksles med den gamle Tii-insprøytningen "Kugelfischer Distributor Injection Pump", som minner veldig om diesel-inspr.

RS

RS

Feil!

2002Tii har ikke K-jetronic, derimot hadde bl. annet e21 318i K-jetronic. Stemmer som du sier at det er mekanisk innsprut. 2002Tii bruker Kugelfischer mekanisk innsprut, som mest minner om en dieselpumpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...