Gå til innhold

Bmw e36 gass pedal problemer !


sufii
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, i dag så dro jeg litt hardt i gass pedalen og den knakk nedenfra. Litt vanskelig å beskrive hvordan situasjonen er. Har tatt noen bilder som kommer senere for å gjøre det lettere å forklare.

Men spørsmålet mitt er hvordan jeg demonterer en gass pedal på en 92 modell bmw e36? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur ut i garasjen så tror jeg du finner det ut selv lenge før noen har skrevet en god DIY til deg. :)

Har den knekt helt av gjør jo det ting enda enklere, om ikke må den vel løsnes i toppen først.

btw, kanskje litt tidlig med bump da tråden din fortsatt lå på side 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så prøvde jeg å demontere pedalen, men det nyttet ikke. Var så utrolig vanskelig å få denne pedalen demontert. Strevde en stund før jeg ga opp, ville ikke gjøre ting værre enn det allerede var. Så noen må hjelpe meg med å gi konkrete instrukser på hvordan jeg får bytter ut pedalen.

Prøvde å vippe ut pedalen med skrutreker, men satt fast i en metall del under gulvet og det hjalp ikke noe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter vel en låsering på toppen. vippe av denne så kan du dra den pinnen ut av pedalen. da er den lettere å bøye bakover mot gulvet. nede så sitter te en liten metalskinne sak som den er festet til. nederst på pedalen er de en liten plast kant ca. 1 cm bred tror jeg det var. denne må vippes ut i retning torpedoveggen. da skal pedalen løfte seg opp fra gulvet og den kan dras av. men kan hende det må noe makt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg dra hele metall biten opp mot torpedoveggen eller bare den tynne plast platen som sitter over metall platen? Brukte all makt jeg hadde, men nyttet ikke. Klarte å ta av den øvre delen, men fikk ikke til nedre. Skal prøve igjen med minus skrutreker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...