Gå til innhold

BMW E30 20v turbo (BM-WAG) og litt S38 turbo....

Anbefalte innlegg

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det glassfiberkittet fra RUne Hansen har jeg på E30 2dørs.

Passformen er vel helt Ok, men må litt sparkel i endene. hehe.

Foran må du ha på noe større indre hjulbuer, da det blir mellomrom på ca 10cm fra de orginale skjermene.

C-stolpen har jeg ikke sett på ennå. Blir evnt å bare skru inn på orginal C-stolpe for min del.

Edit , Tenkte jeg bare skulle si noe om det, siden det var noe snakk om det på side 4.

Ps ; Feit M5, å ikke minst kult prosjekt!

• 1 month later...
Skrevet

Har slitt litt med tenningsbank i min motor med helt flate stempler, og flere jeg har snakket med har lign erfaringer. Hva tror du om dette, ser je stemplene er flate på toppen...

Skrevet

Skulle ikke tru det skulle være no problem. Har tidligere kjørt Audi 5`er med ned dreide org stempler (flate stenpler) 2.4 bars ladetrykk orginal tennings anlegg og 650hk.

Plugg valg avgjør mye med tanke på god gnist hvis det ikke hjelper går det an å oppdatere til desse coilene PPF selger da skal du hvertfall være kvitt problemet.

Skrevet

Akurat det her jeg ikke så mye peiling på men har bygd en ti tals forsjellige turbo motorer og aldri hatt no problem med tennings bank men en gang må jo bli den første :-)

Men fins altids løsning på det meste så det finner vi ut av når bilen er ferdig ;-)

Takk for at du sier i fra skal være litt mer obs på dette ved bremsing :-)

Skrevet

Jepp bare hyggelig å slenge ideer litt rundt.

Merket ikke noe i benk. Bare på veien. Målte bensintrykk prøvde forskjelig tenning helt nedi i 6 -8 grader. Forsøkt maaasse plugger og har MSD tenning med booster coil. :-) Men kaklet litt i ny og ne likevel. Men mr e36 cab har liiiitt snøring så er nok inne på noe han der. Han som bygger ny motoren min nå mener og at det kanskje skyldes stepler, men Morten Morty999 kjørte jo full komp og masse trykk uten tenningsbank så varierer vel.

Anyway funker sikkert :-)

Lykke til!

Truls

Skrevet

Hvilken komp får du med disse da? Ser det er ikke ventillommer på di. Da må jo komphøyden vere veldig lav? Snur disse før di når toppen da? Mine stempler snur akurat i toppen og di har store ventillommer og har 8,2 i komp. Må jo bli veldig lav komp med disse vist di skal gå klar for ventiler?

Skrevet

Skal ta og måle å se nøye over før jeg sender til maskinering og balansering. I hverstefall er det nok gods ytterst på stepel flata til å frese opp ventillommer med cnc eller en drei fres benk. Takk for info`n Jørgen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...