Jørgen-Fastbmw Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Stilig prosjekt, bilder av m5 donorbil foresten?
FirstPrice Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 Det glassfiberkittet fra RUne Hansen har jeg på E30 2dørs. Passformen er vel helt Ok, men må litt sparkel i endene. hehe. Foran må du ha på noe større indre hjulbuer, da det blir mellomrom på ca 10cm fra de orginale skjermene. C-stolpen har jeg ikke sett på ennå. Blir evnt å bare skru inn på orginal C-stolpe for min del. Edit , Tenkte jeg bare skulle si noe om det, siden det var noe snakk om det på side 4. Ps ; Feit M5, å ikke minst kult prosjekt!
Mr E30 Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 vi må få tatt en dugnads dag i garasjen slik at det blir litt fart på prosjektene!!!
MMTuning Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Stilig prosjekt, bilder av m5 donorbil foresten? Tok aldri no bilder av den men så ut som en M5 med et stk flat tak
MMTuning Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Planen om lettere turbo trim på M5 utgikk. Blei fristet på mer så tiden får vise hvor detta ender
E28 TURBO Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Har slitt litt med tenningsbank i min motor med helt flate stempler, og flere jeg har snakket med har lign erfaringer. Hva tror du om dette, ser je stemplene er flate på toppen...
MMTuning Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Skulle ikke tru det skulle være no problem. Har tidligere kjørt Audi 5`er med ned dreide org stempler (flate stenpler) 2.4 bars ladetrykk orginal tennings anlegg og 650hk. Plugg valg avgjør mye med tanke på god gnist hvis det ikke hjelper går det an å oppdatere til desse coilene PPF selger da skal du hvertfall være kvitt problemet.
E36Cab1 Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Kommer an på forbrenningsrommet i toppen også,om det er hemisfærisk,kileformet osv...en må ta dette i betraktning.
MMTuning Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Akurat det her jeg ikke så mye peiling på men har bygd en ti tals forsjellige turbo motorer og aldri hatt no problem med tennings bank men en gang må jo bli den første Men fins altids løsning på det meste så det finner vi ut av når bilen er ferdig Takk for at du sier i fra skal være litt mer obs på dette ved bremsing
E28 TURBO Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Jepp bare hyggelig å slenge ideer litt rundt. Merket ikke noe i benk. Bare på veien. Målte bensintrykk prøvde forskjelig tenning helt nedi i 6 -8 grader. Forsøkt maaasse plugger og har MSD tenning med booster coil. Men kaklet litt i ny og ne likevel. Men mr e36 cab har liiiitt snøring så er nok inne på noe han der. Han som bygger ny motoren min nå mener og at det kanskje skyldes stepler, men Morten Morty999 kjørte jo full komp og masse trykk uten tenningsbank så varierer vel. Anyway funker sikkert Lykke til! Truls
Gjest Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Hvilken komp får du med disse da? Ser det er ikke ventillommer på di. Da må jo komphøyden vere veldig lav? Snur disse før di når toppen da? Mine stempler snur akurat i toppen og di har store ventillommer og har 8,2 i komp. Må jo bli veldig lav komp med disse vist di skal gå klar for ventiler?
MMTuning Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Skal ta og måle å se nøye over før jeg sender til maskinering og balansering. I hverstefall er det nok gods ytterst på stepel flata til å frese opp ventillommer med cnc eller en drei fres benk. Takk for info`n Jørgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå