Gå til innhold

Kjøp av e30 cab


Fixfax
 Share

Anbefalte innlegg

Selger sier at opphengslagret til mellomaksel må byttes, hvordan kan jeg kontrollere at det er dette som er feilen? Skadelig og kjøre 30 mil med et gåent lager her?

eventuelt om noen kan fortelle meg hva slags verktøy jeg trenger kan jeg bytte det i gården hans, tar vel ikke så lang tid :P

Andre ting som pleier og være galt på disse?

Hva står det på diffen om det er brems på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk caben nøye! Pleier å lekke ved frontruta og bakruta er ofte sliten/sprekt.

Ellers er det jo en 20 år gammel bil som gjerne er kjørt av og skrudd på av mange forskjellige folk så alt kan egentlig være feil...

Det står en S på metallplata på ene skruehullet på diffen hvis det er brems på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenvekt med sjafør 1330kg.

du får vel ikke sjekka ved syn om den er gåen, da det sitter et varmedeksel i veien der. Du kjenner vel best om opphengslageret er gåent når du kjører bilen. Dersom den vibrerer litt, kan du komme deg hjem. Bytt samtidig foringa på diffen. Kan ofte forveksles med en liten vibrasjon der.

Dersom den vibrerer masse så får du avgjøre selv. Inn mot kassa har du jo hardykoblingen som tar for litt vibrasjon, så ikke noe skulle gå i stykker der. Værre med diffen. Men igjen, litt vibrasjon skader ikke (I korte trekk).

Du trenger i tilfelle litt høyde under bilen, 10mm, 13mm, 2x17mm fastnøkkel. rørtang til å løsne mellomakselen ved splincen (!).

Sjekk ellers bilen for rust på de standard stedene. (under batteri, hjulbuen inn mot torpedovegg, bagasjerom i de brønnene) veldig greit å åpne koffertlokket og stikke nesa nedi bagasjerommet. Pleier å lukte "vått" om det trekker inn vann der.

Håper dette var utfyllende nok. Og lykke til med bilkjøp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...