villminken Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Under olje og filterbytte fikk jeg problemer med det nye oljefilteret av merket Bosch (innsats) til min bayer rakledisesel 525tds e34. O-ringspakninga som fulgte med filteret som skal sitte nederst i spor på låsebolten viste seg å være noget rom slik at jeg ikke fikk entret bolten på gjengene i huset. Dette medførte at o-ringspakninga ramlet av og ble liggende igjen nede i rørhylsa i senter av filterhuset. Prøvde å fiske den opp, noe som igjen medførte at den forsvant ned i røret (til/fra? kjøling i fronten) under filterhuset. Å gjør en da??? Jeg vart dritlei hele opplegget, fylte på olje og drog derifra. Har ikke merket noe. Ennå... MEN kan den o-ringspakninga i oljesystemet gjøre skade, ev stor skade? Eller finner jeg den igjen i filterhuset?
Clerion Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Hmmm, enten der eller i bunnpanna? Eller? :s Den kan vel ikke gjøra all verdens skade tenker jeg.
villminken Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Hmmm, enten der eller i bunnpanna? Eller? :sDen kan vel ikke gjøra all verdens skade tenker jeg. Nei si det... spekulere på om den ev går inn i motoren avhengig av retning på oljestrømmen til/fra filterhuset, og så tetter oljekanal(er) feks. til veiv og havarere denne. Satan til drit. Skulle hatt et fasitsvar på dette... Noen der ute som har opplevd dette?? Må opp med filteret og tømme huset og sjå om pakninga glise til meg der nede i ettermiddag.
j-bravo Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Pick-up`n til oljepumpa har vel et lite filter/gitter som på andre biler..? Kan ikke tenke meg at den kan komme gjennom der og gjøre særlig skade.
villminken Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Var innom BMW og kjøpte ny original tappeplugg til bunnpanna siden denne brøtna i samme slengen i dette ulykksalige olje og filterbyttet. De hadde ikke noe fasitsvar på hva denne pakninga kunne gjøre med motoren, men vi var skjønt enige om at var den kommet i bunnpanna kunne den ikke suges opp av oljepumpa da denne har filter/gitter. Ellers hadde jeg opp filteret i dag og myste nedi der, men pakninga var søkk vekk. Den er i systemet et sted, hel eller oppmaula. Har vel kjørt en 15-20mil uten å ha merket noe etter byttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå