Hesleskaug Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Jeg har nettopp handlet M3 motor som jeg forhåpentligvis skal være klar med til våren. Derfor vil jeg starte en tråd om tekniske tips og triks for å få dette til å fungere. JA jeg har sjekket opp andre forumer (Ink. bimmers) i tillegg. Men kunne tenke meg å få svar relatert til delene jeg har. (Det finnes helt sikkert noen som har spurt om dette fra før, men fikk ikke søket på siden til å fungere skikkelig) Specs på bilen: - E30 325i - M20 325i girkasse - 325i Understell med 4.10 sperrediff - Resten er 325i deler (BKF, servo osv) Motor som skal i: - S50B30 (e36 m3) 1994 modell uten EWS - Ledningsnett og hjerne Ettersom jeg har forstått trenger jeg: - E36 325i motorfester - E28 528-535 motorputer - E34 Bunnpanne med oljepickup Kan dette stemme? Vil gjerne høre fra noen som har gjort denne konverteringen. Jeg vil gjerne lære i prosessen Tusen takk på forhånd!
M3 Yngve Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Samme som M50 dette, vet ikke helt med koblings skjema. Kan bruke motor armer fra 320 E36 også. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99996
Hesleskaug Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Samme som M50 dette, vet ikke helt med koblings skjema. Kan bruke motor armer fra 320 E36 også. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99996 Har sett denne posten og den er knall bra. Men må jeg bytte bremsekraft forsterker?
oddis Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Samme som M50 dette, vet ikke helt med koblings skjema. Kan bruke motor armer fra 320 E36 også. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99996 Har sett denne posten og den er knall bra. Men må jeg bytte bremsekraft forsterker? Jeg foreslår du leser side 8 på nytt
Hesleskaug Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Samme som M50 dette, vet ikke helt med koblings skjema. Kan bruke motor armer fra 320 E36 også. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99996 Har sett denne posten og den er knall bra. Men må jeg bytte bremsekraft forsterker? Jeg foreslår du leser side 8 på nytt Takk skal du ha! Sorry! Men er gira på at dette skal gå forholdsvis greit og ikke 17 forsøk og en bror som river å sliter seg i håret Vil jeg ikke få dårlig brems med Golf BKF?
Ole@Automote Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 BMW 323 BKF skal også funke uten att jeg har prøvd denne selv.
Hesleskaug Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 BMW 323 BKF skal også funke uten att jeg har prøvd denne selv. E30?
Ole@Automote Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 beklager jeg glemte å nevne att det gjalt E30
sportevo1990 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Jeg har nettopp handlet M3 motor som jeg forhåpentligvis skal være klar med til våren. Derfor vil jeg starte en tråd om tekniske tips og triks for å få dette til å fungere. JA jeg har sjekket opp andre forumer (Ink. bimmers) i tillegg. Men kunne tenke meg å få svar relatert til delene jeg har. (Det finnes helt sikkert noen som har spurt om dette fra før, men fikk ikke søket på siden til å fungere skikkelig) Specs på bilen: - E30 325i - M20 325i girkasse - 325i Understell med 4.10 sperrediff - Resten er 325i deler (BKF, servo osv) Motor som skal i: - S50B30 (e36 m3) 1994 modell uten EWS - Ledningsnett og hjerne Ettersom jeg har forstått trenger jeg: - E36 325i motorfester - E28 528-535 motorputer - E34 Bunnpanne med oljepickup Kan dette stemme? Vil gjerne høre fra noen som har gjort denne konverteringen. Jeg vil gjerne lære i prosessen Tusen takk på forhånd! e36 m3 motorfester er samme som alle 6cyl motorer fra e36. så du har riktige fester nå! gummiene bruker jeg fra m20 6cyl med en ca 7mm tykk heiseskive på hver.. bunnpanne fra e34 m50 med olje pick up har jeg.. den kan du få kjøpt.. send privat mld om du er int.. bremsekraftforsterker har jeg brukt fra porsche 911. men golf funker nok like bra.. mvh.bent
E30_Dale Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Kan også bruke E34 m20 gummiputer har jeg forstått.
oddis Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Det er derfor det brukes E28 535/M5 puter, for å holde spacingen på et minimum.
Hesleskaug Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger da forstår jeg litt bedre Er det GS som gjelder for å få tak i dette eller kan man prøve bimmers? (Muligens longshot?)
oddis Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger da forstår jeg litt bedre Er det GS som gjelder for å få tak i dette eller kan man prøve bimmers? (Muligens longshot?) Koed har motorputer og spacerskive som kit. Under E30->nye dele-> tuning -> motorombyggingskit. Du kan evt. forsøke med hydraulisk bremsekraftforsterker fra E23/E28, så får du mye bedre bremsekraft enn Golf forsterker. Mulig man må modde litt på innsugsbelg dog, for å få dette til å passe. Titt i prosjekttråden til Trond S. her på forumet, der står det mye relativ info og bilder: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=75143&start=0
Hesleskaug Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Tusen takk for tilbakemeldinger da forstår jeg litt bedre Er det GS som gjelder for å få tak i dette eller kan man prøve bimmers? (Muligens longshot?) Koed har motorputer og spacerskive som kit. Under E30->nye dele-> tuning -> motorombyggingskit. Du kan evt. forsøke med hydraulisk bremsekraftforsterker fra E23/E28, så får du mye bedre bremsekraft enn Golf forsterker. Mulig man må modde litt på innsugsbelg dog, for å få dette til å passe. Titt i prosjekttråden til Trond S. her på forumet, der står det mye relativ info og bilder: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=75143&start=0 Tusen takk oddis! Sjekket ut koed med en gang da jeg handlet motoren for husket i det fjerne at det hadde motorombyggingskit. Hva er egentlig forskjell sånn fysisk utenpå m50 og S50? utenom det selvfølgelige.
oddis Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Innsuget bygger mer ut pga av utforming og spjeldrekka i mellom. Grenrørene tar i travers og stabstag. Motoren bygger litt lengre ut i fronten også med vanosenheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå