Eivinos Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Her har jeg lagt ut en video av hvordan bilen min oppfører seg når jeg kjører, den går greit når jeg kjører rolig i by. Men som man ser på filmen ser det ut som om bensintilførselen kutter ut! Sånn er det ganske ofte. Bilen er ikke kjørbar akkurat. Håper noen vet hva dette problemet kommer av! har byttet rele til bensinpumpe, byttet luftmassemåler, kondensfjerner, injection cleaner.. også skjekket etter falskluft. Men enda ikke funnet ut noe! Burde jeg da kanskje sette den på et bmw verksted? eller er det noen som vet hva dette kommer av? Eivind
^th0mas^ Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Lambdasone som gir feil blanding? Men da burde bilen vært kjørbar. :S
Eivinos Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 jeg tviler! hvis du hører hvordan den kommer og går.. ha på litt høy lyd når du ser filmen. Også skal ikke den bensinmåleren stå på null når jeg kjører sånn:P
Eivinos Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 ja. Det er det jeg trur det er.. men har ikke så veldig peiling!
-Vegard- Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 bilen til broren min var akkuratt sånn. På den var det potmeteret på gasspjeldet som hadde gått dukken
Øyvind L. Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Kobl vekk TPS og se om problemet forsvinner. Går fint å kjøre uten TPS. Kan jo virke som pumpa fusker. Tydelig at dysene mister bensin.
Eivinos Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 så hva skjer når jeg kobler av tps sensoren? men det må være noe med bensintilførselen! og en bensinpumpe er vel ikke så lett og bytte?
E28 TURBO Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 OF top: Alt er mulig dersom du ikke har peiling på hva du prater om. (Greens diskusjonslov) Hahaha beste jeg har hørt på LENGE!
jensemann23 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 jo da, det er lett. den sitter på høyre side i tanken under baksetet.
jensemann23 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 ble visst feil innlegg i feil tråd her:) slettet
E28 TURBO Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Ville vurdert en clinic med på bmw verksted. Får du nok svar ganske fort. De gangene jeg har har trøbbel med bensinpumpe har den gitt nok bensin uansett hvor mye den har skreket og hylt. Også når den gir opp gir den opp tvert. Men tar du av slangen eller røret inn på fuelrailen kan du måle bensinmengde og se om den gir nok. Vet ikke hvor mye den pumpa skal gi jeg, men det er sikkert mange andre her som vet. Synes forbruksmåleren oppførte seg så rart. Detter den ned selv om du holder flat pedal? For meg ser det ut som om du ikke får over ca 2300rpm, det er ikke speedsensoren til veiva som ikke henger med når du får turtall? Får du turtall uten belastning?
Eivinos Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 men jeg har planer om og sette den på bmw verksted nå! forde jeg vet jo ikke hva feilen er.. Er jo så mange forskjellige meninger. men har fått feilmelding på lambdasonde, men hvordan fungerer denne, og hvor sitter den?
Eivinos Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 den detter ned samme hvor høyt turtall jeg har.. og når den detter ned så dør bilen helt! akkurat som om noen klemmer igjen på bensinslangen:p sånn kommer og går. skjer ganske ofte.. men er så rart at den funker fint når jeg kjører rolig rundt i byen. hva med dysene?
E28 TURBO Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Uff kjør en diagnose. Blir mest gjetning dette:-) Tviler på at alle dysene eller flere paier samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå