///christian Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Hei. Har en e30 som jeg skal ha på mim-felger på, 7x15. Men de tar borti styreleddet. Så vet jeg ikke hvilket innpress det er på felgene, og hva som er på bmw e30. Så lurer jeg også på hvor mye jeg skal space og hvor lange bolter jeg trenger? Legger ved bilder av felgen der det sto noe tall. Kan det være e13? Takker for svar på forhånd
steinar84 Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 ta av en felg å se på baksida. der skal det stå innpress og betegnes som ET xx husker ikke e30 men trer det er et35 eller noe rundt der en plass. du får prøve deg fram med spacere. eller regne deg fram om du finner innpresset på felgene
///christian Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 ta av en felg å se på baksida. der skal det stå innpress og betegnes som ET xx husker ikke e30 men trer det er et35 eller noe rundt der en plass. du får prøve deg fram med spacere. eller regne deg fram om du finner innpresset på felgene Okei. Skal gjøre det så får du høre. Hvis det er et15, må jeg da space ut 20mm da?
///christian Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 Det er et13 på felgene. Må jeg da space ut ca. 25mm?
Superbeetle Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Et13 er for lavt til E30 fra før av, spacer du 25mm ender du opp med -12 som iallefall ikke passer under skjermene. Problemet ligger nok et annet sted
///christian Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 Et13 er for lavt til E30 fra før av, spacer du 25mm ender du opp med -12 som iallefall ikke passer under skjermene. Problemet ligger nok et annet sted Hmm.. Men felgene kommer borti styreleddet.. Mulig jeg må prøve meg litt på spacere fra biltema, sånn at jeg vet ca. hvor mye..
Jås Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Hmm,du må jo space mye for at det skal komme utenfor leddet,da stikker jo felgene langt ut om skjermene og ser helt jalla ut? Er det hele felgkanten som tar borti,eller bare balanseringslodd? Ser nesten ut som godset i felgene er så tykt at det er derfor det tar borti.... Er det likt på begge sider?
Eksos Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Sikker på at noe ikke er skeivt med deg? Jeg hadde eksakt samme felgenne på min bil, og det er det vell flere som har hatt.. Passa rett på der, med 205/50 dekk subba den litt i hjulbuen bake dersom jeg hadde full bil, men med 195/55 gikk dette fint.. Er det slik på begge sider?
///christian Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 Sikker på at noe ikke er skeivt med deg? Jeg hadde eksakt samme felgenne på min bil, og det er det vell flere som har hatt..Passa rett på der, med 205/50 dekk subba den litt i hjulbuen bake dersom jeg hadde full bil, men med 195/55 gikk dette fint.. Er det slik på begge sider? Skeivt med meg? Er slik på begge sider ja. Har forøvrig 2 sett med mim-felger, har prøvd alle felgene fram, men det samme som skjer.. Når jeg kjøpte bilen var den helt orginal, alt av styreledd osv. Da gikk jo disse felgene på, men nå som jeg har skifta styreledd så kommer de borti felg-godset... Mulig det er forskjell på styreleddet eller noe sånt? Er forøvrig import bil om det har noe å si? Har 205/50 på ene settet, og 195/60 på det andre.. Ikke noe forskjell med tanke på problemet.
///christian Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 Hmm,du må jo space mye for at det skal komme utenfor leddet,da stikker jo felgene langt ut om skjermene og ser helt jalla ut? Er det hele felgkanten som tar borti,eller bare balanseringslodd? Ser nesten ut som godset i felgene er så tykt at det er derfor det tar borti.... Er det likt på begge sider? Er felgkanten ja.. Men kanskje det er styreleddet da? Skifta på begge sider, samt at jeg har fått justert leddene på en 4-hjulskontroll. Så det skal jo være ganske rett justert. Men skifta jo som sagt de gamle styreleddene som har stått på bilen siden den ble importert. Mulig det er noe forskjell på leddene da? Størrelse altså..
Jås Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Kan jo være styreledda ja,om de er større en originalt...du har ikke gamleledda for å sammenligne da?
Eksos Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Haha, Skeivt med BILEN din mente jeg naturligvis Om de gikk på før du skifta styreledd men ikke etter er det nok sikkert noe det som er problemet ja..
///christian Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 Haha, Skeivt med BILEN din mente jeg naturligvis Om de gikk på før du skifta styreledd men ikke etter er det nok sikkert noe det som er problemet ja.. Hehe, skjønte det Har faktisk styrledda liggende, så jeg skal sjekke imorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå