Gå til innhold

Sikkerhetsbelte sitter fast (!)


hartvix
 Share

Anbefalte innlegg

Dette må være det mest tåpelige bilproblemet jeg har hatt. Jeg klappet ned baksetene mine i dag og løste de også ut nede slik at de var helt fri. Når jeg skulle sette på plass setene igjen hadde det ene sikkerhetsbeltet glidd et stykke inn slik at det ikke gikk an å sette på plass seteryggen. Problemet er at jeg ikke får ut igjen beltet heller! Så nå ligger seteryggen løs i baksetet med bare en liten slakke ned til festet.... :? noen som har et tips til hvordan jeg kan få beltet ut igjen og seteryggen på plass? E36 coupe, 95 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Sleit med det samme når eg bytte seter i min. Endte med at eg demonterte heile den beltegreia, så klippet eg en hvit plastikktapp som stoppet i ett tannhjul. Så sjekket eg at låsen funket ved å dra kjapt og hardt, monterte det tilbake igjen og prøvde igjen og slite og rykke i det, låste seg som normalt hver gang.

Den hvite tappen eg klippte vekk er bakom det gule dekselet på ene siden av beltesystemet, når du har skrudd det utav. Du ser det lett når du har fått av det gule lokket.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...