Gå til innhold

E39 525tdsa vil ikke i revers

Anbefalte innlegg

Skrevet

redd den er gåen, samme skjedde med min (da en 523 ia)

funka i revers da eg rygget ut av tunet, men da eg skulle rygge fra stedet den sto skjedde det ingenting. altså ingenting tull verken før eller under havari..

km var ca 150k

Skrevet
Har skiftet olje for kun ca 1000km siden,går de an å gjøre noe feil der?

Ja, det går det..kan ha blitt brukt feil olje, fått på for lite olje, for mye olje.

Er det ett verksted som har gjort det?

Skrevet

Ja, det går det..kan ha blitt brukt feil olje, fått på for lite olje, for mye olje.

Er det ett verksted som har gjort det?

Jepp,autorisert verksted,ikke bmw.
Skrevet

Hei!

Er det vanlig verkstedet som du har levert inn :?: ??

• 2 weeks later...
Skrevet

Snakket med en girkasseexpert,kunne fikse reversen,men som regel er tds kassene totalt utslitt ellers også sa han,så de blir nok full overhaling til 24t...

Skrevet

Det er da bare tull, kassa er da ikke utslitt etter 150tusen km!! Her ser han sitt snitt i å tjene litt ekstra med penger..

Skrevet
Det er da bare tull, kassa er da ikke utslitt etter 150tusen km!! Her ser han sitt snitt i å tjene litt ekstra med penger..
225t da men,dette er virkelig en ekspert,sa bare bmw til han,han spurde,er de tds?.....
Skrevet

ekspert eller ikke så synes jeg at han burde åpne kassa og se hva som er slitt og bytte/overhale det og ikke bare si at du burde overhale hele driten...

På en annen side så kan det godt hende det ikke er så mye dyrere med en full overhaling enn diagnosering og utbedring av de slitte delene. Er det tilfelle så er det jo en billig måte å få "ny" kasse på...

Skrevet
ekspert eller ikke så synes jeg at han burde åpne kassa og se hva som er slitt og bytte/overhale det og ikke bare si at du burde overhale hele driten...

På en annen side så kan det godt hende det ikke er så mye dyrere med en full overhaling enn diagnosering og utbedring av de slitte delene. Er det tilfelle så er det jo en billig måte å få "ny" kasse på...

vell,han sa nok noe lignende,de eg prøvde å si var at han snakkte av erfaring med tds kasser,de er som regel utslitte etter 200t...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...