Gå til innhold

E46 ///M3 CSL


Syvert
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med en herlig kjøremaskin! :)

Bare å glede seg til sommeren!

Det er virkelig en spesiell følelse å kjøre en bil som er hundre prosent original, men alikevel såpass rå.

Lykke til - pass på vedlikehold, men bruk den for det den er verdt! Det er det den er til. ;)

takk for det Ja det er bare å glede seg.

Den tanken har eg også tenkt mange gonger at dette er orginalt.

Ja den blir godt passet på :wink:

Men tenker du kjem til å angre fælt når sommeren kommer.....

Men men det er nå prioriteringer her i livet,det kommer nok ein anlednig seinare for deg tipper eg. ville du gått for csl igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angre kommer jeg nok ikke til å gjøre, men kommer definitivt til å savne den når våren kommer. Kanskje jeg kjøper den tilbake - hehe...

Så ja, CSL er absolutt en bil jeg kunne kjøpt igjen, og gjerne hatt resten av livet, om omstendighetene lå til rette for det.

Har ikke et eneste vondt ord å si om den bilen. Rett og slett tysk ingeniørkunst på sitt beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angre kommer jeg nok ikke til å gjøre, men kommer definitivt til å savne den når våren kommer. Kanskje jeg kjøper den tilbake - hehe...

Så ja, CSL er absolutt en bil jeg kunne kjøpt igjen, og gjerne hatt resten av livet, om omstendighetene lå til rette for det.

Har ikke et eneste vondt ord å si om den bilen. Rett og slett tysk ingeniørkunst på sitt beste. :)

Ja det må vere på sitt beste, ja skjønner du kommer til å savne den til våren du fikk den så "riktig" pen igjen også. Ein fryd å se.

eg var så heldig å prøve E92 M3 før den me fekk cslen og satte lissom og lurte på korleis den var i forhold, ja e92 gikk bra og satt godt på vegen syns den var ein kjempe bil i grunn, men den var også veldig komfort samtidig.

Så etter eg fekk kjørt cslen var da eg skjønte at e92 en blei ein familie racer i forhold, den hadde ikkje den lyd opplevelsen og heller ikkje det rykket(slaget) når du girer,samt mellom gassinga. Eg meiner ikkje e92 var ein dårlig bil men at den er meir "allrounder"og appelerer til ein større brukergruppe lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er min erfaring også.

Har kjørt E92 M3 jeg også, flott bil, men mye mer isolert og avrundet iforhold.

CSL er en perfekt bil om man vil ha en ganske så spisset bil, uten altfor mange kompromisser, samtidig som at du har en bil som faktisk er original med de fordelene det er. Godt sammenskrudd og starter hver gang feks... :)

Jeg liker også at SMGen "slår" litt, i motsetning til feks DSG/DKG (dobbelclutch) hvor girskiftene nesten ikke er merkbare.

Det er jo selvsagt en fordel ift komfort, og hva folk generelt liker, men i en CSL bør mekanikken merkes.

Skru av DSC, sett kassa i trinn seks, og gir ved turtallsperra - da skal du kjenne det slår! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jo takk for det den blir godt passet på.

Hørte litt på pris på både GS. BMW(Bilsalongen) og KOED på di delene eg skal ha, og det skillte overaskende lite, Gs og koed var det like priser på,Bmw var 1000 kr dyrere.

Noen som veit hvor det er greitt å få tak i Michelin sport Cup dekkene?? til en overkomlig pris.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på Cup og PS2 da?

Dekkonline har iallefall både ps2 og normale sport, vil tro de kan ordne cup også :)

Har aldri prøvd Cup dekkene

Er ikke sikker på om det er så stor forskjell men det er slik at den kom orginalt med Cup dekkene og har lyst til å ha dem.

Sjekket ut siden og di skaffer Cup dekka. Er ikke 3881 kr (bak) 3050kr (framme) en ok pris? Vet di er ganske dyre i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er en god pris.

Vurderte disse selv i sommer, men gikk for konvensjonelle dekk siden jeg også brukte bilen i regn.

CUP-dekkene, og R-dekk generelt, er ikke spesielt godt egnet for vått føre.

Jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe disse, eller evt noen andre R-dekk, om du stort sett skal bruke bilen til kjøring på tørt føre og banekjøring.

De vanlige dekkene er definitivt bilens svakeste punkt ved aktiv kjøring. (Sett bort fra evt dårlig sjåfør...)

Din bils forrige eier sitter muligens på et nytt sett.

Jeg vurderte å kjøpe disse, men nå ble det jo ikke sånn.

Mulig han har dem ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er en god pris.

Vurderte disse selv i sommer, men gikk for konvensjonelle dekk siden jeg også brukte bilen i regn.

CUP-dekkene, og R-dekk generelt, er ikke spesielt godt egnet for vått føre.

Jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe disse, eller evt noen andre R-dekk, om du stort sett skal bruke bilen til kjøring på tørt føre og banekjøring.

De vanlige dekkene er definitivt bilens svakeste punkt ved aktiv kjøring. (Sett bort fra evt dårlig sjåfør...)

Din bils forrige eier sitter muligens på et nytt sett.

Jeg vurderte å kjøpe disse, men nå ble det jo ikke sånn.

Mulig han har dem ennå.

Ja det blir primært kun kjøring på tørt føre,men kommer det regn på turen blir det å ta det med ro. :wink:

Har du prøvd Cup dekka? Er det stor forskjell? som f.eks PS2 eller tilsvarende gatedekk.

Ja har snakket med han om dekka,men det er veldig lang avstand så prisen på dem med frakt er omtrent som nye dekk frå levrandør,

dekkene hans var forøvrig også nye,

men veit ikkje hvor lenge dem har vært lagra og hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hmm kommer vel å besøker deg på mai... Å da skal det sammenlignes :)

Veldig veldig flott eksemplar av M3 :D

Ja det skal du få lov til, det blir ikkje galt. får vel ta ein foto seanse også då.

Men dei soper ikkje veiene før ca 15 mai, litt tregt her. blir ingen sammenligning før vegene er sandfri. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt over legen denne bilen din. :D

Syns vel ikke noen annen BMW er mere perfekt en CSL E46.

Noen som har peil på hvor mange org CSL det er i Norge`? og ev farge kombinasjon?

Hvor mange CSL er prudusert, og hvor mange er venstre og høyre styrt, noe info om farger de kom med osv?

Hvor finner man ev sånn info?

Jeg selv lurer på om jeg skal kjøpe en fra England og bygge den opp på et 318-320 karosseri.

Da disse jævla avgiftene her til lands er helt for jævlige.

Blir vel halshugd om jeg begynner å hogge en CSL vel. Men da får jeg meg en CSL men ikke i vognkortet (skal seff godkjenne med motor og bremser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt over legen denne bilen din. :D

Syns vel ikke noen annen BMW er mere perfekt en CSL E46.

Noen som har peil på hvor mange org CSL det er i Norge`? og ev farge kombinasjon?

Hvor mange CSL er prudusert, og hvor mange er venstre og høyre styrt, noe info om farger de kom med osv?

Hvor finner man ev sånn info?

Jeg selv lurer på om jeg skal kjøpe en fra England og bygge den opp på et 318-320 karosseri.

Da disse jævla avgiftene her til lands er helt for jævlige.

Blir vel halshugd om jeg begynner å hogge en CSL vel. Men da får jeg meg en CSL men ikke i vognkortet (skal seff godkjenne med motor og bremser)

Ja takk for det,du har en ganske så spesiell E46 M3 sjølv da. :wink:

Silbergrau eller Saphirschwarz er fargene csl en ble levert med

Det ble levert ca 400 Høgrestyrte meiner eg, og ca 1200 venstrestyrte

Er ikkje sikker hvor mange det er i Norge men værtfall 3 orginale til som eg veit om.

Ja det er ikkje bare med disse avgiftene,

tror nok det ikkje er mange som har hogged en csl for å bytte over deler...

Men mener hvor mye tjener du igrunn på det? eg mener du skal kjøpe cslen i (f.eks england) og så skal

du ha 318,320 karroseriet og deretter mye mye arbeid,viss en da ikkje gjør det sjølv så koster det også ,samt igjen

når du skal selge bilen er pristapet enormt i forhold til ha en org.

Men det er jo spenstig prosjekt da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Syvert changed the title to E46 ///M3 CSL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...