Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 320ci som eg nett har bytta begge følerne på vanosen (m52 motor)

da gjekk bilen som en kule igjen men da fikk eg plutselig opp motorlampe og ved diagnose sjekk står det forbrennings feil sylinder 3 for eksempel...

hva kan vere grunnen til dette??

skal sies at før eg fikset vanos følerne har bilen blitt kjørt utrolig lenge uten fungerende vanos så har kjørt med samme ventiltidene uansett turtall.. har ikke fått noe feilkode på dette og har vert gåent siden eg kjøpte bilen uten at eg har vist det.. føles jo som eg har fått ny motor..

så saken er.. bilen går som den skal men får opp feil på forbrenning..

kan dette skyldes nedsoting av plugg eller lignende siden vanos ikke har regulert som den skal og der nå når eg får begynt og virkelig bruke motoren at det registreres små svikter i tenningen?

håper noen har en god teori på dette :)

Skrevet

Hei. Har du byttet pakningene på vanosen? Bare lurer på om det ville vært lurt for meg å byttet følerne også, har byttet pakninger noe som ble veldig bra.

Er det ignition failure du har fått? da kan det mulig være en koil som er gåen da!?

Det var ivertfall den feilkoden jeg fikk opp da de på verkstedet hadde glemt å koble på en koil.. :)

Skrevet

Tor e46: det står faktisk forbrenningsfeil sylinder (nr) på diagnose apparatet.. men når en coil ryker ryker den ikke helt da?? sånn det kan se ut her så er jo feilen der bare av og til og gjekk fra null feil på forbrenning til mangen feil i forbrenning etter eg bytta vanos følerne og den begynte og gå skikkelig... pakningene har eg ikke bytta nei (var det vanskelig?) men min ble som ny etter følerbytte.. men om vanos din virker er det ingen grunn til og bytte følerne :)

Skrevet

Foresten, du får nokk fleire treff på denne om du skifter topic til for.eks: Diagnose problem på min E46 eller Problem med min E46 :)

Skrevet

hmm.. er det mulig å bytte om på 2 coiler. der er vel like alle sammen. ta nr3. og bytt med nr2 for eksempel. se om feilen flytter seg etter. kan være en måte å bekrefet eller avkrefte om det er problem med coil. kan være dyse også. men vanos styrer vel bare ventiltidene ganske mekanisk. og vil trolig ikke lage krøll med forbrenninga i bare 1 sylynder.

Skrevet

5919 innleg med dumme svar eller? hva skal vi med teknisk forum da? når vi bare kan ringe verkstedet? er en del mekanikere som leser her. en del med like erfaringer. som kan spare mange for dyre utlegg. sorry OT.

Skrevet
5919 innleg med dumme svar eller? hva skal vi med teknisk forum da? når vi bare kan ringe verkstedet? er en del mekanikere som leser her. en del med like erfaringer. som kan spare mange for dyre utlegg. sorry OT.

Fordi jeg gir ett råd som faktisk kan gi trådstarter svar på det han lurer på? Når ingen har klart å gi trådstarter svar på det han lurer på, så sparer trådstarter masse tid på å ringe til de som kan gi han svar med engang.

Må vel gå ann til å spørre bmw hva som er feil selvom vi har en teknisk kategori på forumet? Vi har "Bilder & filmer / Show-off" også, betyr det at vi ikke kan lese bil blader? Eller se på filmer om bil? osv osv.

Kom ikke her å si at 5-10 min i tlf er dyre utlegg :roll:

Skrevet

et verksted ville stort sett svart at de burde satt opp en time for feilsøk. kan selvfølgelig spørre om de har vert borti lignende eller har noen ideer det er jo greit, men stort sett blir det synsing. nok OT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...