sufii Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Hei, igår så bestemte jeg meg for å prøve om bilen min trakk som den skulle, men jeg la merke til at den trekker ikke før godt før 3000 omdreininger. Vet ikke om det skal være slikt, luftfilteret er gammel og har stått i bilen i 2 år. (bilen har stått stille for det meste). Hva er kjennetegnene på at noen av tennpluggene ikke fungerer som de skal? Noe annet som kan være problemet?
Waldez Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Nå er vel ikke Bmw akuratt kjent for å dra noe spesiellt på lavt turtall da. Så 3000 før det skjer noe er vel ikke så galt. Luftfilter og plugger er jo greit å bytte da.
sufii Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2009 Jeg forstår det, men det er noe rart. Den skal ikke dra sånn som den gjør nå. Også slipper forresten bilen altfor mye eksos, hva kan det skyldes?
Mons1 Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 En bil som står mye stille og kjøres lite, vil miste mye av puffen. Dette kommer av oljen som taper seg. Olje som blir liggende urørt i f.eks kulde vil fortette seg i bunnpannen i miste smøreeffekten. Småkjøring vil også medføre sot og avleiringer. Ta oljeskift, bytt alle filter, bytt plugger og ta bilen på en langtur, så vil den løsne. RS Hei, igår så bestemte jeg meg for å prøve om bilen min trakk som den skulle, men jeg la merke til at den trekker ikke før godt før 3000 omdreininger. Vet ikke om det skal være slikt, luftfilteret er gammel og har stått i bilen i 2 år. (bilen har stått stille for det meste). Hva er kjennetegnene på at noen av tennpluggene ikke fungerer som de skal? Noe annet som kan være problemet?
Mons1 Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Det legger seg kondens i sylindere og eksosanlegg over tid! Spesielt ved småkjøring. RS Jeg forstår det, men det er noe rart. Den skal ikke dra sånn som den gjør nå. Også slipper forresten bilen altfor mye eksos, hva kan det skyldes?
sufii Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2009 aha, har bare vært små turer med bilen i det siste. Har tatt motor olje serivice på den. Byttet Oljefilter og motor olje altså, skal skifte plugger og luftfilter og deretter kjøre den ned til sverige, så får håpe det holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå