Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken olje vil folk her anbefale ?

Jeg har spurt flere som har den maskina, men alle kommer med forskjellig svar, som 10w40 delsyntetisk, 5w30 helsyntetisk, 0w30 helsyntetisk.

Hva sier folk her ?

Skrevet

Mange som har veldig bestemte oppfatninger om dette virker det som... Et søk vil gi deg mange tråder om dette, men du blir ikke nødvendigvis noe klokere.

Jeg har 5W40 fullsyntetisk og det fungerer bedre enn 10W40 halvsyntetisk.

Skrevet

Jeg har kjørt på 5W40 Fullsyntet og jeg tror M50 trives veldig godt med dette. Dette er helårsolje som fungerer fint ned mot -25grader og opp til pluss 30grader. Vil nok ikke kjørt hardt i pluss 30grader, men funker perfekt ved 20-25grader.

Eller kjøre 15W50 om sommeren og 0w30 om vinteren. Jeg har ikke gjort det, men jeg vet at det går veldig bra med 5W40. Siste årene kjørte jeg på Fina kjøpt på Europris. 4liter for 300kr er billig og Fina virker veldig bra til den prisen. Skiftet olje alltid når Oilinsp kom på, så er ca. ved 10000km. Det er lett å nullstille servicelysene så man kan gjerne kutte ned til 5000km, men ta alltid et skifte like før vinteren.

Selv med Fina billig olje, så brukte motoren ingen olje og ventilene tikket ikke i det hele tatt selv ved kaldstart i minus 15grader og motor gått 280000km.

RS

Hvilken olje vil folk her anbefale ?

Jeg har spurt flere som har den maskina, men alle kommer med forskjellig svar, som 10w40 delsyntetisk, 5w30 helsyntetisk, 0w30 helsyntetisk.

Hva sier folk her ?

Skrevet

Enig! ALDRI bruk 10w40 om vinteren. Dette er olje beregnet for temp over 0grader, eller på traktor. M50 er ikke en traktor-motor.

RS

Mange som har veldig bestemte oppfatninger om dette virker det som... Et søk vil gi deg mange tråder om dette, men du blir ikke nødvendigvis noe klokere.

Jeg har 5W40 fullsyntetisk og det fungerer bedre enn 10W40 halvsyntetisk.

• 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...