S.Arnesen Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Bilen min står nå i far sitt navn, men jeg har nå fått tilbud om startbonus på 70% om jeg forsikrer bilen på meg. Far står som hovedeier av bilen, og jeg står som medeier i vognkortet. Betyr det da at jeg kan registrere bilen på meg uten å måtte betale over 6000kr i omreggistrering? Takk for svar. Mvh S.Arnesen
Fliid Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Du kan med glede betale over 6000,- i omregistrering.
S.Arnesen Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2009 Du kan med glede betale over 6000,- i omregistrering. Nei, jeg trengte visst ikke det. Ringte en som jobber på bt her i sarp, og hun sa at det er fritatt Fra www.statensvegvesen.no § 2. Det gis fritak eller refusjon av avgift ved omregistrering av kjøretøy a) ved ren navneendring (bevilling for/registrering av navnebytte må foreligge), på ektefelle, c) mellom foreldre og barn som arv (fullt skifte), d) som er 30 år eller eldre, e) som utloddes og som tidligere har vært registrert på utlodderen, f) som skal registreres på kjennemerker med gule tegn på blå reflekterende bunn, g) på NATO eller NATOs hovedkvarter i Norge, styrker eller personell i den utstrekning dette følger av internasjonale avtaler Norge er forpliktet av. Fritaket omfatter på tilsvarende vilkår også styrker fra landene som deltar i Partnerskap for fred, h) som registreres på Den nordiske investeringsbank og som er nødvendig for bankens offisielle virksomhet, i) som har vært registrert på samme eier i to måneder eller mindre (samlet påskiltings-/registreringstid), j) som tas tilbake av selger som følge av hevet kjøp etter kjøpslovens bestemmelser, k) ved fusjon mellom aksjeselskaper, l) ved omdannelse av virksomheter når tidligere og ny(e) eier(e) er identiske, m) ved sletting av registrert eier eller medeier i motorvognregisteret. Jeg skal da altså slette eieren av bilen, slik at jeg blir eneste eier Må betale 200kr eller noe for nytt vognkort da men....
S.Arnesen Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2009 Ble en smule overrasket selv også, men det er jo helt ypperlig Men det var derfor vi satte meg som medeier også
Arotished Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Hehe, jeg la til kona som medeier men måtte betale
Gunnar Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 Det koster å legge til ja, men ikke endre når man først har to eiere.
S.Arnesen Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2009 på ektefelle ? Å bytte reggistrert eier til ektefelle ja, ikke legge til ektefelle som medeiere
Arotished Skrevet Oktober 15, 2009 Skrevet Oktober 15, 2009 aahh, okey. Rart d finnes smutthull i et slik nazi miljø
Gunnar Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Eller fjerne. Så om man kjøper bil og ser muligheten for at det kan bli slutt i løpet av noen år fremover, så kan det være lurt å sette opp begge to (eier og medeier), så blir det ihvertfall gratis omreg. om man skal bytte hovedeier og evt. slette den andre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå