Gå til innhold

Girkasse overhale x5


thraks
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, sjekk med Ståle Kanck i tromsø. Har akkurat fått nyoverhalt automatkassa i 735ia og det kosta meg "bare" 12000.- inkl. moms hos han.. Oslo automatservice skulle ha 18700.- for samme jobb og byttekasse fra sverige kom på vel 20000.- Koster sikkert litt mer på den kassa men verdt å sjekke. Hva har skjedd med kassa di?? nyskjerrig for jeg har også en 01 X5 3,0i. Dette er kanskje en 3,0D for det har vært en del som har måtte overhale kassa på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Det som er er at jeg lurer på og kjøpe en x5 2001 mod,riktignok diesel. Den er gått ca.170000,da regner jeg med kassa kanskje kan gå snart.

Har selv en 525tdsa fra `97. Der måtte jeg overhale kassa etter 150000km,men om det var reelt km vet jeg ikke da det ikke var med servicehefte.

Betalte da ca 22000 hos GS,men da hadde de en byttedel fra en annen kasse så jeg sparte noen lapper. Rundt 30 er vel sikkert det man må ut med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye automatkasse-problemer man leser om her på Bimmers, så får man ikke mye lyst på en BMW med automatkasse. Jeg har selv en 320dA og den var moden for oljeskift etter at en durelyd oppsto. Etter oljeskift forsvant så og si ulyden.

RS

Takk for svar.

Det som er er at jeg lurer på og kjøpe en x5 2001 mod,riktignok diesel. Den er gått ca.170000,da regner jeg med kassa kanskje kan gå snart.

Har selv en 525tdsa fra `97. Der måtte jeg overhale kassa etter 150000km,men om det var reelt km vet jeg ikke da det ikke var med servicehefte.

Betalte da ca 22000 hos GS,men da hadde de en byttedel fra en annen kasse så jeg sparte noen lapper. Rundt 30 er vel sikkert det man må ut med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...