^th0mas^ Skrevet Oktober 16, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2009 Diagnosen må vel vært tatt betalt for en 2-3 timers jobb. Men det som undrer meg mest er at du selv sier at denne tar maks 15 minutter å bytte, mens vedkommende i telefonen mener det tar over 2 timer.
rollertoy Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Hvordan kan dette ta to timer å bytte? De er et veksted, har bukk.... er jo bare å heise opp bilen, koble fra ledninger, skru ut lambda, sette i ny lambda og plugge i ledningen igjen... 2 timer?? Spør om du kan få se på når de gjør det hehe Kanskje henvise de til aetat som kan gi de en jobb i kommunen Sikkert en som skrur og 3. andre som står å ser på, og alle skal ha betalt
jensemann23 Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 jeg prøvde biltema lambda. bytta 3 ganger på et år. så kjøpte jeg en fra ebay (bosch), betalte 450 for den. og den funker ennå etter et år.
Fixfax Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Jeg jobbder på merke verksted vi tar 400 for en diagnose. opel og honda
^th0mas^ Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 Fatter ikke hvordan en bedrift som tar 2500,- for en diagnose klarer å drive med det da.
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Betalte 5-700,- for diagnose hos BMW i Lillestrøm...
^th0mas^ Skrevet Oktober 17, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2009 Er det ingen andre enn meg som har kjennskap til Trondsen Bil sine priser i Tromsø da?
skrape Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Er ikke lenge siden jeg var innom Bavaria og tok diagnose, var ikke mange kronene jeg betalte. Bestilte orginal lamdasonde til ca. 2000 kroner + moms og monterte den selv på toppen 15 minutter!
Mons1 Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 Jeg har brukt Trondsen Bil i Tromsø og har ikke opplevd noe slikt. Faktisk regningen blitt lavere enn hva jeg har fryktet. Jeg tror prisen er inkludert ny Lambda. Det høres mer logisk. Det de skal gjøre er å plugge inn en ODB2 kontakt og lese av feilloggen. Jeg vet ikke hvor mange Lambda det er på denne bilen, men mener å huske at M52 har 2stk Lambda. En før og en etter Katta, men det skal komme opp hvilken. Så heises bilen opp og det ta 5min å bytte. Bilen heises ned og de tar bilen på en prøvetur med diagnoseapparatet tilkoblet og ser om Lambdaene regulerer riktig. 1 time maks med alt og en Lambda koster orginal 2000kr og så tar de 700kr i timen så ca. 2500 pluss mva for alt høres mer riktig. RS Er det ingen andre enn meg som har kjennskap til Trondsen Bil sine priser i Tromsø da?
Mons1 Skrevet Oktober 17, 2009 Skrevet Oktober 17, 2009 For å svare på spørsmålet så har jeg brukt å kjøpe fra Motornord i Sverige. Gunstig valutakurs nå. Der kan du også kjøpe universal som må loddes. Men hva du bør tenke på er å finne ut årsaken. Du kan f.eks ha for høyt bensintrykk pga def regulator, eller def tenning pga def plugg, coil, ledninger. RS Fikk akkurat vite at lambdasonden på min E36 318i 94-mod var defekt. Bare for å ha alt på stell, har disse bilene kun én sonde?Dersom Biltema selger disse, er det brukbar kvalitet, eller er det verdt å betale opp i mot 2000,- for en ny?
^th0mas^ Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2009 Hvor mange ledninger har en til min bil?
Mons1 Skrevet Oktober 19, 2009 Skrevet Oktober 19, 2009 Dessverre vet jeg ikke med 318i. Du må under bilen for å se! Evt ringe til Motornord i Sverige og si nøyaktig hvilken bil du har. RS Hvor mange ledninger har en til min bil?
^th0mas^ Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2009 Betyr det at det varierer på akkurat denne modellen???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå