Gå til innhold

Hvor brede dekk kan jeg lovelig ha??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så om jeg forstår det riktig så skal dekket være innafor hjulbuen mens da felgkanten kan stikke utfor kanten på hjulbuen igjen?

Skrevet

Siste jeg hørte var at dekkmønsteret skal være innafor hjulbuen/skjermen, men felgen og dekksiden kan være utfor.

Dette fortalte en kar med en halvgammel camaro til meg da han nettop hadde fått skrevet sine nye hjul inn i vognkortet.

Skrevet

Reglene ligger på internett og det står ingenting om mønster, men at hjulene ikke skal stikke utenfor.

Tror også at det står at sporvidden ikke skal økes med mer en 25mm.

RS

Siste jeg hørte var at dekkmønsteret skal være innafor hjulbuen/skjermen, men felgen og dekksiden kan være utfor.

Dette fortalte en kar med en halvgammel camaro til meg da han nettop hadde fått skrevet sine nye hjul inn i vognkortet.

Skrevet

Leser så rart om hva som er lovlig. Det som er mest uklar er sporvidde og innpress. Jeg leser at sporvidden kan økes med 7,5mm ute at det trengs godkjenning. Hvis man øker felgbredden, så økes sporvidden hvis man ikke øker inpresset. Økes innpresset med mer enn 1,25cm, så kreves det ekstra godkjenning (TUV-papirer). Dette er noe jeg leser på Bilforum.no og kan ikke garantere dette. Jeg såg en link til "loven", mem finner den ikke igjen.

Noen som har link til loven?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...