Gå til innhold

Lyd/hyling når jeg snur på rattet! LITEN UPDATE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo godt folk.

Fikk en "hyle" lyd eller hvordan man skal beskrive det i morest da jeg hadde fult ratt utslag når jeg skulle parkere, vet ikke hvorfor men den var heeeelt ut mens jeg kjørte, bruker som oftest å sleppe opp litt.

Hva kan det være ? Lyden er der hele tiden liksom, høres nesten ikke utenfra men kjener og hører den godt innenfra.

MVH Sladjan

Skrevet
Er det ikke vanlig at servo'en lager litt lyd når du har fullt rattutslag da?

jo, men lyden hos meg er jo der hele tiden. Men fikk den mens jeg holdte rattet helt inne liksom. Den forsvant aldri....

Skal sjekke om det er noe lekasje eller om det er for lite væske i morgen.

Prøvde å se litt i dag men er jo så trangt i motorrommet.....

Skrevet

har ikke blitt så tung på rattet nei. Bare kjennes som den skraper borti noe så vidt å går så vidt tregere.

Har kjørt 2-3mil nå og var ingen problem bortsett fra lyden.

Takk for mange gode råd. skal sjekke i morgen og komme tilbake til tråden her :)

Skrevet

var ut og sjekka no.

Det var nokk med olje der, var litt gammel kansje men det var over halve i den lille tanken der.

Kan ikke være tannstang eller noe ?

Det er sånn slags vibrasjoner i rattet når jeg vrir det, fikk dama til å ha rattet helt ut og kjente på styrestaget og kjente vibrasjoner der, den lyden som kommer, kommer også fra under motoren.

HVa syns dere ?

Skrevet

Jeg hadde en slik lyd ved fullt rattutslag. Merket viftereima begynte å bli sliten, byttet den og lyden forsvant. Vet ikke om det er samme problem på din men et tips hvertfall.

Skrevet
Jeg hadde en slik lyd ved fullt rattutslag. Merket viftereima begynte å bli sliten, byttet den og lyden forsvant. Vet ikke om det er samme problem på din men et tips hvertfall.

jeg har da multireim eller hva de nå heter.

ingen som kan hjelpe?

Skrevet
Over halve i tanken eller på målepinnen?? Oljen skal vel måles mens motoren er igang hvis jeg husker rett

åja, jeg målte mens bilen var av. Det er tre hakk i den korken man skrur av, oljen var på den tredje helt øverst. Såg ikke noen lekasjer under på slangene osv.

Veldig spent på hva det kan være for noe.

Skrevet

Okei, dritfin bil du har, sjekka tråden din. 8)8)

Ja står i haynes at det skal måles med motor igang.

Men hos meg var det minimal forskjell på motor igang og av. Så jeg tror nok du er trygg da. Tenkte bare jeg skulle nevne det

Skrevet

har det samme selv. Hos meg er det pumpa som er sliten/skakk har holdt lenge nå, men lyden er så overdøvende at den blir nok skiftet til våren. har du spon i servo olja?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...